CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Uppstart ny pool med saltklorinator SoftClean 50 - Folkpool  (läst 4102 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Solbacka

Uppstart ny pool med saltklorinator SoftClean 50 - Folkpool
« skrivet: juni 06, 2016, 21:42:56:56 »
Hej! Vi håller på att fylla upp det sista i vår Gardenpool 3,90 men saknar information om hur vi ska gå tillväga med uppstarten. Vattnet håller än så länge 12 grader.
Kan jag köra igång cirkulationen utan att ha saltklorinatorn igång? Tyvärr så har vi ingen bypass för den då detta inte skulle vara nödvändigt enligt försäljaren på Folkpool.
Kan jag dra igång endast cirkulationspumpen och låta vattnet passera genom saltklorinatorn  innan jag löser upp saltet i vattnet eller förstör vi saltklorinatorn då?

Tacksam för alla uppstartstips :)
« Senast ändrad: juni 09, 2016, 19:15:37:37 av Solbacka »

Poolgiganten

Utloggad Solbacka

SV: Uppstart ny pool med saltklorinator SoftClean 50 - Folkpool
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2016, 19:13:52:52 »
Fått svar av Folkpool och svaret är att det går bra att låta vattnet passera genom saltklorinatorn MEN man ska inte starta igång den innan vattentemperaturen når minst 18 grader.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag