VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga om spabad  (läst 2381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kristoffer.isberg

Fråga om spabad
« skrivet: mars 30, 2020, 10:23:53:53 »
Hej.

Frun och jag har i dessa Corona tider bestämt oss för att lägga sommarens semesterbudget på ett spabad.

Det är ju en hel djungel av märken och liknande så tänkte att jag vänder mig till er.

Hittade det här badet när jag letade runt på nätet i går.

https://www.trademax.se/pool-spa/spabad/utespa/earth-spabad-71-jets-5-personer-fri-frakt-f%C3%B6r-utebad-med-lyftkran-p99999

Vad tror ni om det? Tänker att jag är beredd att lägga runt 50000:- på själva badet, vi är 2 vuxna och 3 barn som kommer använda det oftast.

Eller finns det något bättre alternativ i samma prisklass?

Hjälp mig.

Tack på förhand

Poolgiganten

Nicklas E

  • Gäst
Nicklas E
SV: Fråga om spabad
« Svar #1 skrivet: mars 31, 2020, 23:15:01:01 »
Hej!
Jag går i samma tankar och försöker sätta mig in i ämnet.
Jag läste på en sida om Viska spabad och deras filosofi om vad som är viktigt.
Jag är benägen att hålla med dem om att deras bad är bra.
Bra isolering, bra sittdjup mm...
Men det viktigaste man kan köra värme samtidigt som man badar och har massagebad igång.
Jag vill även ha två liggplatser för jag vill gärna ligga.
Men Outl1 verkar också bra och aningen lägre i pris.

Hoppas detta blir en bra tråd med mycket tips.

SK

  • Gäst
SK
SV: Fråga om spabad
« Svar #2 skrivet: april 05, 2020, 10:43:32:32 »
Också intresserad av svaren.
Och precis som Nicklas vill jag gärna ligga.. ;D

Utloggad TommyC

SV: Fråga om spabad
« Svar #3 skrivet: april 06, 2020, 17:39:25:25 »
Det finns väldigt många trådar här som handlar om vilket Spabad man ska välja och inte välja samt varför. Läs de trådarna så vet ni allt ni behöver veta om Spabad. Vi har inget Spabad men intrycket av trådarna är att som så ofta blir det inte bra att köpa för billigt. Dålig kvalité på de flesta ingående komponenter liksom usel kundtjänst förekommer. Det finns pumpar som har en livslängd på ca 2000 timmar d v s ca ett kvartal. Styrsystem och värmare som lägger av i förtid är inte ovanligt liksom läckage.

Företaget Outl1 har många missnöjda kunder.
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15057.0

Om man inte kan eller vill reparera själv så är det en bra idé att handa från någon lokal återförsäljare som kan ställa upp när saker krånglar för det kommer det att göra förr eller senare. Även produkter av hög kvalité går sönder men inte så ofta.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

JoachimBlomdahl

  • Gäst
JoachimBlomdahl
SV: Fråga om spabad
« Svar #4 skrivet: maj 04, 2020, 14:24:30:30 »
Jag skulle rekommendera dig att lösa dessa artiklarna innan du köper. Då får du en riktigt bra överblick om vad man ska tänka på inför köp av ett klassiskt spabad eller ett upplåsbart spa. Kolla dessa två artiklarna:

https://villanytt.se/rad-kring-att-kopa-och-aga-ett-spabad/

https://villanytt.se/uppblasbart-spa-tips-och-rad-infor-kop/

Utloggad Annie1

SV: Fråga om spabad
« Svar #5 skrivet: maj 04, 2020, 15:35:27:27 »
Härligt! Det verkar vara många som har samma tankar i år, vi med. Vårt spabad kom idag.  :)

Vi har lagt ned massor av tid på att göra research och att besöka olika butiker som säljer olika märken. En riktig djungel. Några lärdomar vi har samlat på oss.

Budget? Kom ihåg, man får alltid vad man betalar för. Seriösa bolag har inte 50 % rabatt eller mer som standard. Det finns inte marginaler för det. (Visst kampanjer finns.)

Prata m olika säljare, provsitt från billigt till dyrt.
Så förstår ni skillnaden i komfort och finish. När ni sitter perfekt och aldrig vill stiga upp, då har ni hittat rätt 😊

Kolla in amerikanska siter och läs reviews.
Det finns tonvis med bra videos på Youtube som ger tips och kunskap kring spabadsköp och skötsel. 

Kika på vad som inte syns, finns reservdelar, garantier, serviceorganisation bakom. Driftskostnader mm.

Alla säger sig ha bäst rening. Det finns olika, alla håller rent. Bestäm hur mycket tid ni vill lägga på skötsel och välj reningssystem och metod efter det. Det finns inga självrenande bad till 100 %.

Utgå fr era behov. Hur många ska få plats? Mys, hydroterapi, socialt eller något annat? Det finns spabad för alla behov.

Som i all försäljning, välj också de som ni får mest och bäst förtroende för.

Lycka till!
 






Glad spabadsägarrookie.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag