CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabad Hotspot  (läst 1856 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard69

Spabad Hotspot
« skrivet: februari 16, 2020, 10:01:18:18 »
Hej!
Jag har nu haft mitt spabad sen maj 2019 och eftersom jag själv fick hjälp av alla frågor och svar på nätet så vill jag själv dela med mig av mina lilla erfarenhet.
Jag gjorde precis som många andra sökte på nätet i ett antal timmar tills jag fastnade för ett Hotspot Relay från Poolteam.

Innan jag gjorde detta så var funderingarna hur mycket pengar man skulle lägga och hur mycket man kommer använda det och min tanke på en budget var ca. 50 000kr, det som avgjorde till slut var att vi var på ett spa Hotell och känslan att inte snåla för mycket så då blev det ett Hotspot Relay för 63 000kr.
Hotspot är en billigare variant av Hotspring som är en betydligt dyrare variant.


Mitt betyg på Hotspot Relay är att det känns som mycket bra kvallite, Jet-sen som finns på denna modell räcker långt och väl för ett första spa så jag ger spadet högsta betyg så här långt.
Jag bor i skåne har vattentempen konstant på 40grader då hamnade el-räkningen på ca. 3600kr för ett kvartal, nov-jan.

När det gäller inköpet så har jag aldrig ångrat mig jag badar 2-4ggr per vecka och mellan 1-2 timmar per gång det är helt fantastiskt att ligga i mörkret och kolla på stjärnorna.

Jag vet att det är en del diskutioner med eller utan bubblor vid inköp av utomhusbad, jag röstar för bubblor, det bubbel masssagen ger en efter en trött arbetsdag, det går inte att beskriva vill man få tystnaden så är det bara att stänga av så får man det också.

Ha det bra vänner och bada på.


Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Spabad Hotspot
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2020, 08:26:46:46 »
Vad trevligt att du är nöjd med ditt inköp.

Funderar lite på din el-räkning. Är det 3600 kr/kvartal för enbart spabadet, eller för hela bostaden inkl spabadet? Jag antar att det är det senare, och om det är det förstnämda så är det läge se över isoleringen. 3600 kr/kvartal för enbart spabadet låter riktigt illa ???

/Urban.

Utloggad Rickard69

SV: Spabad Hotspot
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2020, 20:36:40:40 »
Jag har den i min sommarstuga och den är som du säger riktigt dåligt isolerad

Utloggad Poolvärme

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Poolvärmepump är en bra grej :)
    • Visa profil
SV: Spabad Hotspot
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2020, 07:53:34:34 »
3600:- per kvartal i Skåne denna varma vinter låter inte som en höjdare.
Elpriserna lär inte bli lägre framöver.
Är det locket som är dåligt eller är det sidor , botten och lock som är dåligt isolerat?


Utloggad Rickard69

SV: Spabad Hotspot
« Svar #4 skrivet: mars 15, 2020, 10:17:52:52 »
Vi har en luftvärmepump till stugan som också är igång

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag