VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: JF fritid, liner som spruckit.  (läst 36146 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #20 skrivet: maj 02, 2011, 07:17:54:54 »
Dessutom är det enligt lagen leverantören som skall stå för alla kostnader som tillkommer p.g.a. transporter i samband med reklamation, t.ex. returfrakten för poolinern, om de vill ha tillbaks den gamla.
Detta gäller i vart fall, lärde jag mig nu i vinter, när det gäller fyrhjulingar, då det skrevs om ett reklamationsfall i www.atvforum.se där detta framkom.
« Senast ändrad: maj 02, 2011, 15:13:46:46 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Holton

SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #21 skrivet: maj 02, 2011, 15:48:42:42 »
EDIT av admin, plockat bort skrivningar som kan misstänkas vara förtal/utpressning i samband med ett reklamationsärende /Rickard

Tycker väl egentligen inte att det kan ses som förtal att citera en taleskvinna på företaget... knappast heller utpressning, men det är min personliga ställning, herr moderator kan kanske ha en annan...

Hur som, damen sa att det egentligen inte går att ha pool i Sverige, så uttryckte hon sig.
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad Holton

SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #22 skrivet: maj 02, 2011, 19:25:35:35 »
Har precis talat med en representant för J&F fritid. Han beklagade att jag hade fått det bemötande jag fick i kundtjänsten och sa att i normala fall så får han ta över kunden när det handlar om sådana här tekniska reklamationer. Där håller jag med, hade jag kopplats rätt så hade vi kunnat undvika den här, för JF lite tråkiga tråden. Men jag tycker att jag trots allt gjort det jag som konsument kan göra, kontakta kundtjänsten. Hur som, så pratade vi vidare och vi kom väl fram till att damen i telefonen hade formulerat sig lite olyckligt. Jag kan väl tänka mig att just så här års är nog den mest hektiska tiden på en poolfirma, så visst, ett olycksfall i arbetet under stress är väl förlåtligt.

Kontentan av samtalet var i alla fall att han fullständigt höll med om att det var ett tillverkningsfel, en svets i en liner håller helt enkelt. J&F har sålt tusentals pooler och de klarar svensk vinter. När det gällde kompensation för linerbytet så var det väl inte helt enkelt att så där på telefon ordna det på en gång. Det skulle vi ta mer om senare.

Jag tycker det känns bra att de tog kontakt och att de tog på sig ansvaret för felet. Att vi valde J&F från början var inte bara för priset utan också för att jag hade läst här att deras kundtjänst var riktigt bra. Förtroendet för dem fick en liten knäck, men det på grund av ett missförstånd och att jag inte kopplats vidare så nu så här efteråt så tycker jag att förtroendet är upprättat igen.

Nu ser vi bara fram emot att värmen återvänder till Dalarna!!! Det snöar otroligt utanför fönstret...
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #23 skrivet: maj 02, 2011, 19:38:23:23 »
EDIT av admin, plockat bort skrivningar som kan misstänkas vara förtal/utpressning i samband med ett reklamationsärende /Rickard

Tycker väl egentligen inte att det kan ses som förtal att citera en taleskvinna på företaget... knappast heller utpressning, men det är min personliga ställning, herr moderator kan kanske ha en annan...

Självklart skulle du aldrig hålla med om att du skrivit inlägget för att sätta press på företaget, det förstår även jag.
Mmm, men om vi vänder på det, och tänker oss att linern hade gått sönder p.g.a. fel som du gjort, men du ändå ville tvinga fram ansvarstagande från deras sida så skulle det vara väldigt effektivt att få sin vilja igenom med hjälp av "kritik" i ett forum som detta. Det har hänt tidigare, och kommer säkert att hända igen, och jag har därför regler som gör att jag kan radera den typ av påstående som kan skada enskilda eller företag om man inte kan referera till källkontrollerad info, som t.ex. tidningsartiklar, R&R:s svarta lista, domslut, eller liknande.

Sakfrågan, vad som gäller vid reklamation är helt OK att diskutera, men för de personer, och företag som drabbas av denna typ av overifierade beskyllningar är det nästa omöjligt att skydda sig, om inte vi publicister tar ansvar för innehållet på de sajter vi driver.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Holton

SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #24 skrivet: maj 02, 2011, 20:21:56:56 »
Givetvis har du både rätt och ansvar att moderera Rickard.

Slutkläm i ärendet:

Skadan är verifierad.

J&F tar ansvar för sin del. Att svetsen sprack, är tack och lov som det verkar, ett mycket ovanligt fenomen och detta tar nu J&F på sig (eller möjligen deras leverantör).

Jag är åter en nöjd kund med fullt förtroende för dem och till och med lite stärkt i tron att är kritiken saklig så lyssnar företag. Och det var faktiskt J&F som senare sökte upp mig för att reda ut det hela, det tycker jag är bra och visar på ansvarstagande.

Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

erik84

  • Gäst
erik84
SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #25 skrivet: maj 06, 2018, 21:54:18:18 »
hej detta hände mig nu den har spruckit i skarven på den mönstrade linern.
ska ringa j-f imorgon blev lite lungnare av denna tråd...trots att den är inbyggd i altan.

Utloggad pollyester

SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #26 skrivet: maj 29, 2018, 15:25:36:36 »
hej detta hände mig nu den har spruckit i skarven på den mönstrade linern.
ska ringa j-f imorgon blev lite lungnare av denna tråd...trots att den är inbyggd i altan.

Hur gammal är din liner - har nyligen köpt en pool med den linern som ska monteras i sommar... Undrar om man ska byta till vanlig blå, om de mönstrade är sämre?

Utloggad Wargen023

SV: JF fritid, liner som spruckit.
« Svar #27 skrivet: maj 23, 2023, 15:24:14:14 »
Jag råkade ut för exakt samma sak, min pool levererades för exakt 3 år sedan. Skadan var identisk med de bilder som finns i tråden, reva längs med svets/skarv cirka 5 cm lång.

JF-Fritid skickade direkt en ny bit för att kunna laga linern på snyggaste sätt efter första telefonsamtalet, och efter att jag skickat foton på skadan tog det några timmar innan jag fick en orderbekräftelse på en ny liner med priset 0 kr.

Skapade en användare bara för att bekräfta att JF-fritid är väldigt tillmötesgående gällande garantiärenden, min garanti hade gått ut för ett år sedan men man skickade trots detta en ny liner utan att jag behövde bråka med dem vilket får anses väldigt generöst!

Även den kontakt jag haft med JF efter köpet har varit uteslutande positivt, när ett företag hanterar problem på detta vis måste man bara berömma dem!


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan