VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Konstiga utfällningar i vattnet  (läst 993 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan183

Konstiga utfällningar i vattnet
« skrivet: augusti 13, 2018, 21:21:46:46 »
Hej,

Har ett problem med vårt Spa-vatten som jag inte hittar svar på i detta forum.

Har köpt ett SPA för ca 2,5 månader sedan. Har fungerat perfekt tills jag för ca 1 månad sedan hittade några konstiga utfällningar i vattnet. De lägger sig på ytan och fastnar i filtret. Jag håvar upp det som ligger på ytan och spolar av filtren. Efter ett par dagar är det tillbaka. Konsistensen är som en blandning mellan solkräm och tuggummi.

Jag har parata med både leverantören och tillverkaren utan att få ett svar på vad det kan vara. De har inte sett fenomenet tidigare utan föreslår att jag ska prova att byta vatten. Jag är osäker på om det kommer lösa problemet och jag skulle vilja veta vad det beror på.

I övrigt är alla värden ok (pH, alk. och klor) + att vi har varit noga med att duscha innan vi badat.

Det finns två saker jag började med i samband med att dessa utfällningar uppstod: Spa Cleaner och Clear Pool.  Men jag kan inte hitta något samband.

Någon som har upplevt detta tidigare?

/Johan

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan