Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolval!  (läst 6798 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carl

Poolval!
« skrivet: juli 04, 2005, 18:15:46:46 »
Är det någon som har erfarenhet av J & F Fritids poolsystem. 28500:- för ett komplett poolpaket på 7,6 x 4 m som skall gå att använda som markpool!
Har hittills varithelt inne på Svenska poolfabriken, men det skiljer en hel del i pris... ???

Poolgiganten

Utloggad micke

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Holm, Halmstad
  • Antal inlägg: 117
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ovanmarkspool från J&F Fritid med trädäck runt.
    • Visa profil
    • Mitt Poolbygge...
Re:Poolval!
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2005, 21:57:57:57 »
Hej
Jag köpte Rondo-poolen av dem och den fungerar väl ok.
Men kan ha önskat mig lite starkare pump och bättre stabilitet. Men Rondo kostar ju endast 7000kr + filter o pump. Det är billigt!! Jag har även fått bra service och allt verkar annars ok med dem.

Så här ser det ut hos mig, de senaste bilderna är på gång...

http://homepage.sverige.net/~s-0279/
/Micke i Halmstad

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:Poolval!
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2005, 22:58:21:21 »
Man brukar få vad man betalar för, är man bara medveten om att grejerna inte håller i så många år är det väl OK att köpa billig plåtpool, men då bör man veta att eventuella läckage har någonstans att ta vägen, man vill ju inte ha in 40 m3 vatten i källaren...

En galvad eller rostfri poolstomme av grövre modell skall rimligtvis hålla en mansålder, även om själva linern och andra plastattiraljer kan behöva bytas ut med tiden, Att byta stomme låter inte så kul tycker jag...

Jag kan dock inte påstå att jag vet om de billiga plåtpoolerna har kort livslängd eller ej, det är bara mitt sunda förnuft som drar den slutsatsen.

På 10 år vet vi nog hur bra de är, för det säljs nog en hel del av dem nu.

Förutom livslängd? (och klena filter/pumpar) så verkar slutresultatet fungera bra, i vart fall hos de jag känner som köpt dem.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan