VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Läcka i lampan  (läst 7172 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kim

Läcka i lampan
« skrivet: juni 13, 2005, 13:20:08:08 »
Har en lampa i poolen av märket Pahlen, den är ca 10år, tror att det är den som läcker. :(

Någon som har erfarenhet av detta?  ;D

det läcker ca 3cm/dygn ner till 1/3 av lamphöjden.

/Kim

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:Läcka i lampan
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2005, 16:26:37:37 »
Kan isen ha gått så djupt att det är den som sprängt lamphållaren?

Det gjorde det för mig förra vintern, jag gjorde en ny lamphållare i rostfritt material, tänk bara på att det kan vara svårt att få in skruvarna i de gamla hålen om du byter lamphållare, duken har en förmåga att krympa lite med tiden, när man tar bort den gamla hålleran brukar därför hålen inte centrera med de gamla hålen.

Själv gjorde jag en större fläns på insidan av poolen som klämde fast poolduken ordentligt, men min poolduk hade fått en reva nedanför lampan (av isen) så för mig var det nödvändigt av den anledningen.

Vill du komma billigt undan kan du prova sänka nivån, slipa och rengöra och sedan bestyka hela lamhuset invändigt med superepoxi, det har jag gjort i utloppet, och det verkar hålla. (peppar, peppar)
Jag la först ett lager med plastic padding glasfiberspackel, och sedan ett lager superepoxi utvändig glasfiberspacklet.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Kim

Re:Läcka i lampan
« Svar #2 skrivet: juni 16, 2005, 13:20:11:11 »
Har nu undersökt lampan, bytt packning kört i silikon i skruvhålen.
Det är bra kallt i vattnet  :o,  håller på att fylla igen.

/Kim

Utloggad Kim

Re:Läcka i lampan
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2005, 14:50:21:21 »
Har nu hittat hålen och lagat :)
Vi fyllde upp och värmde vattnet, fyllde och fyllde.
då plockade jag fram den gamla dykutrustningen och började undersöka botten.  Hittade då TRE stycke olika hål längs kanterna. Dessa är nu tätade med lim och duk, nu är det förhppningsvis tätt.
/Kim

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan