CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Inverter värmepump Swim & Fun  (läst 1280 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Poolgiganten

Utloggad kwhalp

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #1 skrivet: november 10, 2023, 20:34:08:08 »
Hej!

Oförskämt bra pris nu?
Bra pump?

https://www.trademax.se/tr%C3%A4dg%C3%A5rd/utomhusbad/pool-spatillbeh%C3%B6r/%C3%B6vrig-pooltillbeh%C3%B6r/poolv%C3%A4rmepump-wi-fi-inverter-9kw-swim-fun-p726202

Hej!

Den klarar bara ned till +12°C lufttemperatur?
Det är tyvärr för kallt för Norrland iaf...

Annars djävligt bra deal*! :)

(*om den håller ihop dvs., drygt med reklamation, jag vet, min VP blev borta på RMA för trasig fläkt i Danmark halva säsongen och det sög, körde elpatron = dyrt).
« Senast ändrad: november 10, 2023, 21:32:15:15 av kwhalp »

Utloggad Gert-åke

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2024, 20:29:49:49 »
Ja, jag slog alltså till på en sådan här under Black Friday och fick den för 5000:- .
Swim & Fun inverter 9kW, mod 1401.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6032646

Jag har nu kopplat den till en Bestway Power Steel 4x2x1m 7198 liter från Biltema 2980:- .

Filterpump har jag en Bestway 58515 med 250g filterbollar.

Värmepumpen är rekommenderad till poolvolym 12-33 m3. Den ska ha ett flöde på 2800 l/h. Eftersom filterpumpen ska lämna 3028 l/h så chansade jag och kopplade värmepumpen utan bypass den här gången.

Jag har inte kört speciellt mycket med den och återkommer med ett omdöme, men hittills är jag nöjd.

Jag tycker den liknar Hydro Pro och Brillix en aning. Kan det vara samma tillverkare / fabrik?

Utloggad kwhalp

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2024, 20:33:01:01 »
Ja, jag slog alltså till på en sådan här under Black Friday och fick den för 5000:- .
Swim & Fun inverter 9kW, mod 1401.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6032646

Jag har nu kopplat den till en Bestway Power Steel 4x2x1m 7198 liter från Biltema 2980:- .

Filterpump har jag en Bestway 58515 med 250g filterbollar.

Värmepumpen är rekommenderad till poolvolym 12-33 m3. Den ska ha ett flöde på 2800 l/h. Eftersom filterpumpen ska lämna 3028 l/h så chansade jag och kopplade värmepumpen utan bypass den här gången.

Jag har inte kört speciellt mycket med den och återkommer med ett omdöme, men hittills är jag nöjd.

Jag tycker den liknar Hydro Pro och Brillix en aning. Kan det vara samma tillverkare / fabrik?

Snyggt!  O0

Lite överdimensionerad kanske ;) men bra att du slapp bypass.

Jag kör Pico 5R 5kW på 5 m³  3.05m diameter × 76 cm djup, i Umeå och det funkar finfint utan bypass.

Kör samma filterpump och filterbollar  <sol>

Djävligt bra pris du fick!!

Är den tystgående?

Enda nackdelen är väl 12°C-kravet om driftstemperatur?
« Senast ändrad: maj 22, 2024, 20:40:55:55 av kwhalp »

Utloggad Gert-åke

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #4 skrivet: maj 22, 2024, 21:20:47:47 »

Är den tystgående?

Enda nackdelen är väl 12°C-kravet om driftstemperatur?

Ja, den gick väldigt fint. Även vid full last.

Det står -12⁰ C som lägsta driftstemperatur. Vet inte hur kallt du vill bada men jag tar nog undan grejerna framåt september.
Tycker det låter ganska lågt men det står faktiskt crankcase och base electric heater på styrkortet i manualen. Ska kolla sen när jag synar den ordentligt!

Utloggad kwhalp

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #5 skrivet: maj 22, 2024, 21:52:42:42 »
Ja, den gick väldigt fint. Även vid full last.

Det står -12⁰ C som lägsta driftstemperatur. Vet inte hur kallt du vill bada men jag tar nog undan grejerna framåt september.
Tycker det låter ganska lågt men det står faktiskt crankcase och base electric heater på styrkortet i manualen. Ska kolla sen när jag synar den ordentligt!

-12°C?   Jag läste 12°C !?   då är det ju århundradets kap om den håller ihop i några år dvs!

Utloggad nyburjare

SV: Inverter värmepump Swim & Fun
« Svar #6 skrivet: maj 22, 2024, 22:41:24:24 »
Finns tillverkare som skriver så mkt dom bara hittar på , kan lova att det finns INGEN pump som fungerar i drift vid -12 grader ! den kommer att avfrosta 90 % av tiden och verkningsgraden blir i princip noll oavsett vilka jäkla drömsiffror man anger

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag