Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Varning för Kustenspool/kustensgroup  (läst 3258 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tes

Varning för Kustenspool/kustensgroup
« skrivet: maj 29, 2018, 11:54:32:32 »
Vi beställde ett poolpacket 2015 av Härliga bad av Johan Ekstrand. När dom gick i konkurs så fortsatte samma kontrakt fast via nya företaget kustenspool/kustensgroup. Än idag så har vi fortfarande inte fått alla delar som vi betalat för och det har nu gått 3år. Han svarar oftast inte i telefon etc. När vi väl får tag på Johan så lovar han att leverera varorna. Men inget sker. Detta bolag är något vi verkligen varnar för. Gör inte samma misstag som vi gjorde.
Vi fick inte med montagebeskrivningar, tog 1år innan pooltaket levererades, alla plaströr saknas, fick inte med startpaket med klor, han skickade fel lampa som vi var "tvugna" att montera då betongbilen skulle komma dagen efter (så nu har vi 2 olika lampor)... ja listan går att göras lång. Men de är en liten del vi har krånglat med under 3år...
Så köp ifrån ett pålitligt företag istället för att få ett rent helvete som vi haft.
Lycka till!!! /Tess

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #1 skrivet: maj 29, 2018, 12:41:20:20 »
Ett inlägg och detta är ert första .... hm vad säger moderatorn ?

T

  • Gäst
T
SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #2 skrivet: maj 30, 2018, 09:21:54:54 »
Ett inlägg och detta är ert första .... hm vad säger moderatorn ?

Tidigare hette bolaget Härliga bad vilket jag glömde skriva tidigare.
De ända vi kan göra är rättslig process vilket vi känner att vi inte orkar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #3 skrivet: maj 30, 2018, 10:27:53:53 »
Ett inlägg och detta är ert första .... hm vad säger moderatorn ?
Verkar stämma att det är samma person inblandad i "Kustens" som i tidigare Härliga Bad.
Det enda namn jag hittar registrerat som verkar stämma in på det som skrivs är Kustens Teknik AB.
Att kalla sig för en sak men företaget heter nåt annat är inte ovanligt (Poolforum.se ägs ju t.ex. av mitt företag WebIQ AB , kort för Web Info Quality EU AB), men det kan också vara ett sätt att göra det svårt att hitta vilka som ligger bakom ett visst företag.
Personer som har en historia av konkurs bakom sig skall man väl rent allmänt ha respekt för, när det gäller att betala i förskott i synnerhet.
Att göra en sökning på person på t.ex. alla bolag kan vara ett sätt att se i vilka och hur många bolag en person är inblandad, och hur de går.
Sen kan man fundera på varför man driver flera bolag, och vilket syfte de olika bolagen har.

Det här är rent generella tips som jag delar med mig av i de fall man hyser tveksamhet för att handla av någon, eller att betala i förskott.
Jag har ingen personlig uppfattning om "Kustens" alls, vet bara vad som skrivits i detta forum, varken mer eller mindre.
« Senast ändrad: maj 30, 2018, 10:31:23:23 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

T

  • Gäst
T
SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #4 skrivet: maj 30, 2018, 11:59:35:35 »
Att än idag skriva/ ringa ang att han ska leverera resterande delar är otroligt frusterande.
Då vi kontaktade Härliga bad och beställde därifrån så lät att kanon givetvis. Men eftersom vi betalat 10 procent redan när dom gick i konkurs så blev vi erbjudna att få grejerna ifrån kustens pool och slippa betala dom där 10 procenten igen vilket vi gjorde. Vi fick en leverans med frigolitblocken och med massa andra saker men inte pooltaket. De tog 1år för pooltaket att komma så vi kunde inte bygga poolen innan då vi bor som vi gör så vi avvaktade. Förra sommaren när vi började bygga poolen så upptäcktes mer och mer saker som saknades och som gjorde att poolbygget drog ut på tiden. Vi fortsatte iår med poolen och ser hela tiden mer och mer saker som saknas. Och nu står vi här och får betala resterande saker själv som saknas då Johan från kustenspool inte svaras eller skickar våra saker. Tråkigt.

Hoppas att ni som beställer hittar en bra leverantör.

På tal om annat så tänkte jag höra med er om eran erfarenhet av polluppvärmare och poolrobot

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #5 skrivet: maj 30, 2018, 12:28:28:28 »
Ta övriga frågor i separata trådar.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #6 skrivet: maj 30, 2018, 16:05:18:18 »
Att än idag skriva/ ringa ang att han ska leverera resterande delar är otroligt frusterande.
Då vi kontaktade Härliga bad och beställde därifrån så lät att kanon givetvis. Men eftersom vi betalat 10 procent redan när dom gick i konkurs så blev vi erbjudna att få grejerna ifrån kustens pool och slippa betala dom där 10 procenten igen vilket vi gjorde. Vi fick en leverans med frigolitblocken och med massa andra saker men inte pooltaket. De tog 1år för pooltaket att komma så vi kunde inte bygga poolen innan då vi bor som vi gör så vi avvaktade. Förra sommaren när vi började bygga poolen så upptäcktes mer och mer saker som saknades och som gjorde att poolbygget drog ut på tiden. Vi fortsatte iår med poolen och ser hela tiden mer och mer saker som saknas. Och nu står vi här och får betala resterande saker själv som saknas då Johan från kustenspool inte svaras eller skickar våra saker. Tråkigt.

Hoppas att ni som beställer hittar en bra leverantör.

På tal om annat så tänkte jag höra med er om eran erfarenhet av polluppvärmare och poolrobot

Jag tror det skulle vara till din fördel om du skrev från en registrerad användare istället för som gäst som jag gissar att du gör nu? Du skulle man kunna kommunicera via pm, email eller tom prata med varandra på telefon. Sen om det vilka det skulle vara kan man ju aldrig veta???? Richard kanske kan tipsa dig och det finns nog mer info om du söker.

Utloggad Tes

SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #7 skrivet: maj 31, 2018, 04:32:06:06 »
Nu har jag registrerat mig. Inte lätt när man inte kan detta..   ;)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Varning för Kustenspool/kustensgroup
« Svar #8 skrivet: maj 31, 2018, 08:33:41:41 »
Jag tror det skulle vara till din fördel om du skrev från en registrerad användare istället för som gäst som jag gissar att du gör nu? Du skulle man kunna kommunicera via pm, email eller tom prata med varandra på telefon. Sen om det vilka det skulle vara kan man ju aldrig veta???? Richard kanske kan tipsa dig och det finns nog mer info om du söker.

Jag har inte mer att komma med än rent generellt vad jag sett under åren, inte sällan så ser man företagare som gått i konkurs driva flera olika företag och bollar med faktureringar mellan de olika företagen, för kunderna är det svårt att veta vem man egentligen gör affär med, och för säljaren tror jag att det är ett sätta att göra vinst i vissa bolag och driva det/de andra i konkurs.
Att de är svåra att nå på telefon är rätt vanligt, och likaså att de lovar dyrt och heligt att leverera samma dag när de väl svarar.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan