CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nya husägare med gammal pool  (läst 5450 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Nya husägare med gammal pool
« Svar #10 skrivet: april 28, 2017, 19:33:13:13 »
Hej om det nu är en glasfiber stomme spackla upp hålen med glasfiberspackel och alla sprickor. sen kan du välja att behålla sanden men jag skulle byta frigoliten till cellplastskiva av XPS-typ och på den en konstgräsmatta den botten har jag tänk mig att använda mig av till min poolrenovering. Sen är det bara att mätta in poolen och beställa en liner och en duk till till vägarna. jag köpte typ en skumgummi som man har till isolering av kylrör av företaget där jag beställde linern. 

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Nya husägare med gammal pool
« Svar #11 skrivet: april 28, 2017, 19:54:54:54 »
Er stomme är lite ovanlig, jag har aldrig sett en sådan men den kan säkert fungera alldeles utmärkt i många år om den är intakt. Är det regnvatten som har samlats i poolen? Pumpa torrt och bekräfta att det inte är inträngning av grundvatten. Poolen måste stå torrt om det ska vara möjligt att hålla en behaglig vattentemperatur. Instämmer med tidigare råd. Installera sedan ny träsarg runt poolen så ser den ut som ny.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag