Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lecapool äntligen färdig!  (läst 22673 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

Lecapool äntligen färdig!
« skrivet: augusti 14, 2009, 15:37:01:01 »
Hej!

Då är det här monserprojektet äntligen färdigt. Tänkte bidra med lite bilder men kan någon bidra med en beskrivning hur man smidigast lägger in bilder?

Angåedende projektet kan man ju lungt säga att det var mer jobb än man trodde från början...

Gräva grop, gjuta platta, mura stomme, bygga trappa, putsa, liner, teknik, trädäck, färdigt...

Men det är ju bara det att varje etapp tar TID, och under tiden ska det vanliga jobbet skötas, barn, hus, fru  ;D, hund mm. Jag är imponerad av alla som tagit sig tid att bygga själv, bra jobbat!!!   O0

Grävningen gjorde vi i mars så givetvis går det att slutföra snabbare om man bara hade fått chansen att jobba lite mer koncentrerat, men det fick aldrig jag...

Blir en kort säsong i år och dyra dopp, men nu är det FÄRDIGT så nästa sommar ska det bara njutas, och om man får säga det själv, fa.. vad snyggt det blev!  ;D

Poolgiganten

Utloggad Drogen

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2009, 15:48:35:35 »
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Racing

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2009, 15:52:34:34 »
Väntar med spänning på bilder :)
Och undrar var f-n min grävare blir av >:(

/Johnny
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Pea

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #3 skrivet: augusti 15, 2009, 19:53:35:35 »
vart tog bilderna vägen ?   :)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #4 skrivet: augusti 15, 2009, 22:47:19:19 »
Som vanligt, ont om tid, bilderna kommer... snart...   ;D

Utloggad Zaphod

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #5 skrivet: augusti 16, 2009, 04:03:02:02 »
W8-ing <antman>

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #6 skrivet: augusti 16, 2009, 22:10:15:15 »
Tja, då ska jag testa om jag får in bilderna, avsikten är att visa hela "resan" från början till slut, blir det får många bilder säg till, för jag hinner ändå inte lägga in alla i kväll, får se om jag ens kommer igång... ;D

I alla fall, första (testbilden) visar hur det såg ut när vi flyttade in, och då fanns inte ens pooltankarna där...

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #7 skrivet: augusti 16, 2009, 22:12:58:58 »
Det gick ju bra, då hinner jag några bilder till ikväll!   :D

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #8 skrivet: augusti 16, 2009, 22:38:13:13 »
Sen byggde vi trädäck förra sommaren och la marksten och byggde mur mot grannen, det var vad vi hann med då. Fortfarande ingen pooltanke och inte heller någon färdigställd trädgård.

Dock under vintern föddes pooltankarna på allvar, och efter lite övertalning och mutor (frun) så körde vi igång i Mars. Det kändes som det var nu eller aldrig eftersom trädgården ändå inte var färdig och man fortfarande kom in med maskiner. Grävningen plus lite småarbete (dränering, brunn mm) gick på en dag och på kvällen började det snöa, då kändes det lite avlägset...

Utloggad pool09

SV: Lecapool äntligen färdig!
« Svar #9 skrivet: augusti 16, 2009, 22:41:14:14 »
Ganska mycket blev det, det framgår inte på denna bilden vilket berg vi hade här, sjukt mycket!

Som tur var kunde vi efter ett tag senare dumpa allt på ett bygge som tacksamt tog emot fyllnadsmassor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan