CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Flygande myror i poolen!  (läst 5121 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
Flygande myror i poolen!
« skrivet: augusti 06, 2007, 10:43:48:48 »
Någon som har samma problem som vi???
Vi ahr fått massor av flygande myror som hamnar i poolen och det är en hel del som hamnar där, någon som vet vad man kan göra åt det, inte så mysigt att ha dom där, vi håvar och håvar
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Poolgiganten

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #1 skrivet: augusti 06, 2007, 11:43:46:46 »
Har dom kommit?!
Antingen har dom varit här (Uppsala) redan (varit på Gotland 3 veckor)
eller så kommer dom snart. Igen.
Samma varje år.

Det värsta är inte dom i poolen, mer att dom sätter sig på markisen och när man rullar in..urk..

Bara att iaktta eländet, antar jag. Vänta ut.
Naturen rår man inte på.

« Senast ändrad: augusti 06, 2007, 16:50:59:59 av Eone »
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #2 skrivet: augusti 06, 2007, 16:31:37:37 »
läste om att det var en rejäl invasion i Stockholm för några dagar sedan. många myror blir det, trist att de bara ska bada i poolen :D
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Mica

SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #3 skrivet: augusti 06, 2007, 19:31:44:44 »
Åååh, jag är inte ensam!!!!!  <antman> <antman> <antman>

Hade otroliga samlingar i två hörn av sargen härom dagen och sprutade med vattensprutan på den ena och la ut myrr på den andra (för att spruta med vatten några timmar senare - för att få bort myrliken). Det funkade kanon. Inga fler flugor där. Hade ett liknande samling i rabatten idag och körde då med hårda vattenstrålen på dem så försvann dem. Men jag har som du haft hur många som helst i breddavloppet. Fast nu ser det ut att ha lugnat ner sig.

I poolen tar jag generellt av överdraget någon halvtimme innan jag ska bada för att allt skräp ska hinna åka in i breddavloppet. Denna sommar har jag använt "netskim" (tror jag att det heter) i breddavloppet och då har jag lätt kunna skölja av alla myror och björkskräp utan att behöva backspola (och sen återanvänt nätet ytterligare någon gång eller två).  <sol>

/Mica
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #4 skrivet: augusti 06, 2007, 23:12:04:04 »
Åååh, jag är inte ensam!!!!!  <antman> <antman> <antman>

Hade otroliga samlingar i två hörn av sargen härom dagen och sprutade med vattensprutan på den ena och la ut myrr på den andra (för att spruta med vatten några timmar senare - för att få bort myrliken). Det funkade kanon. Inga fler flugor där. Hade ett liknande samling i rabatten idag och körde då med hårda vattenstrålen på dem så försvann dem. Men jag har som du haft hur många som helst i breddavloppet. Fast nu ser det ut att ha lugnat ner sig.

I poolen tar jag generellt av överdraget någon halvtimme innan jag ska bada för att allt skräp ska hinna åka in i breddavloppet. Denna sommar har jag använt "netskim" (tror jag att det heter) i breddavloppet och då har jag lätt kunna skölja av alla myror och björkskräp utan att behöva backspola (och sen återanvänt nätet ytterligare någon gång eller två).  <sol>

/Mica

Hej Mica,

Var har du köpt netskim någonstans! Låter bra har massor med björkskit i min pool!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Mica

SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #5 skrivet: augusti 07, 2007, 11:16:03:03 »
Tjena lundberg,

Jag köpte mina på Folkpool i Kungens Kurva, men de finns hos de flesta poolleverantörer verkar det som när jag kollade på nätet. I en förpackning är det 12 stycken nät, så en förpackning räcker lätt en hel sommar.

Kolla tex: http://www.primastar.nu/PS_Klor.htm
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Ante

SV: Flygande myror i poolen!
« Svar #6 skrivet: augusti 07, 2007, 15:06:14:14 »
Jag har snott tantens knästrumpor vid något tillfälle.  ::)
Funkar det med   O0 ;D

/Ante
J&F Storpool 7,6*4,5 med 6-vägs filter och 1,5hk pump under uppbyggnad **SNART KLART**

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag