CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: PASSION SPA  (läst 8731 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MAGNUS Passion

  • Gäst
MAGNUS Passion
PASSION SPA
« skrivet: april 11, 2015, 22:13:54:54 »
Hej
Jag skulle behöva lite hjälp med en liten fråga?
Någon som vet hur kvalitet samt hur Passion spa bygger sina spabad. Ser ut som bra kvalitet rakt över men hur är verkligheten?
Mvh Magnus

Poolgiganten

Utloggad smook

SV: PASSION SPA
« Svar #1 skrivet: april 12, 2015, 09:38:05:05 »
Hej
Jag skulle behöva lite hjälp med en liten fråga?
Någon som vet hur kvalitet samt hur Passion spa bygger sina spabad. Ser ut som bra kvalitet rakt över men hur är verkligheten?
Mvh Magnus
dom tillverkas i kina så förmodar att det är kina kvalite.
förmodligen säger väl säljaren att dom tillverkas i holland. :)
www.jazzipool.com
« Senast ändrad: april 12, 2015, 09:58:40:40 av smook »

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: PASSION SPA
« Svar #2 skrivet: april 12, 2015, 14:15:37:37 »
Ja det stämmer att de tillverkas av Jazzi i Kina, med LX pumpar, Balboa Elektronik, Raising Dragon jets m.m.

Kvaliteten på själva baljan är väl OK , det är nog pumparna som är den svagaste delen i dessa bad, tar mycket ström och har kort livslängd, men ganska billiga!

Jetsen och vatten/luft kontrollerna från Rising Dragon har definitivt inte samma kvalitet som Waterway produkterna som sitter i de Amerikanska & Kanadensiska baden.

Är isolerade med sk reflekterande folie, på sidorna, ingenting i botten, och ingenting under kabinettet som hindrar att den varma luften kommer ut under skalkanten.

Finns 2 olika lock ett standardlock som är riktigt dåligt samt ett bättre isolerat lock med bra kvalitet.

Säljs i Sverige genom flera kanaler under olika namn, förutom Passion Spas så säljer Miamipool dessa under namnet Miami Spa, Poolteam säljer dessa under namnet Luxlama, Bygghemma/Trademax säljer dessa under namnet Comfort Garden Spa.

Det är vad jag vet om dessa.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad smook

SV: PASSION SPA
« Svar #3 skrivet: april 12, 2015, 14:57:09:09 »
Köp direkt ifrån Kina så har du ett spa under halva priset, det gjorde jag fungerar felfritt 1års sen nu.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: PASSION SPA
« Svar #4 skrivet: april 12, 2015, 23:50:48:48 »
Men vill man ha support, service och garantier och eftermarknadsservice så köper man sitt bad av en återförsäljare  i Sverige.

Eller Hur  O0
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Thohei

  • Gäst
Thohei
SV: PASSION SPA
« Svar #5 skrivet: augusti 05, 2018, 11:13:46:46 »
Köp direkt ifrån Kina så har du ett spa under halva priset, det gjorde jag fungerar felfritt 1års sen nu.

Snook, Kan du tipsa mig om var du köpte ditt?
Då just passionspa säger att det inte finns referenspersoner och baden inte finns hemma för påseende i butik, så kanske det är lika gott att vara utan garanti, då den ändå är relativt begränsad. Kanske mellanskillnaden kan användas till att köpa rejäl pump etc o byta ut den dagen det gått sönder?

Utloggad Lassse

SV: PASSION SPA
« Svar #6 skrivet: augusti 05, 2018, 17:48:54:54 »
Snook, Kan du tipsa mig om var du köpte ditt?
Då just passionspa säger att det inte finns referenspersoner och baden inte finns hemma för påseende i butik, så kanske det är lika gott att vara utan garanti, då den ändå är relativt begränsad. Kanske mellanskillnaden kan användas till att köpa rejäl pump etc o byta ut den dagen det gått sönder?

Hoppas inte på svar.
Smook har inte varit i loggad på typ 3 år.
Du hittar billiga bad på bla alibaba.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag