CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rost fläckar på Liner?  (läst 5309 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Rost fläckar på Liner?
« skrivet: juni 25, 2013, 12:31:54:54 »
Hej! Jag har börjat få rostfläckar på min liner framförallt i hörnorna men nu har det även börjat komma längs med långsidorna.
Det är däremot inga problem att ta bort dom med en svamp men vad kan det bero på, jag har 7,2 i PH, 1,2 i Cl, och 60 Alkanitet när jag kollade igår.

Tacksam för svar från er som har erfarenhet av detta.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad thomaslakers

SV: Rost fläckar på Liner?
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2013, 07:41:45:45 »
Hej Igen!

Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av vad detta kan bero på, igår kollade jag igen och det hade kommit nya rst bruna fläkar på linern men enbart på en sida.
Jag gick i med en trasa och som vanligt så var det inga problem med att ta bort dom men vad eror det på?
vattnet har bra värden, jag har ändrat riktningen på utlopps munstycket och har idag lagt i flock medel för att testa om detta kan hjälpa.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad TommyC

SV: Rost fläckar på Liner?
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2013, 07:54:20:20 »
Vi har haft små bruna fläckar som liknade rost framförallt på botten i ett hörn där det nog är dålig cirkulation. I vårt fall är jag ganska säker på att orsaken är björkfrön. De fläckarna var ganska svåra att få bort men i och med att vi har glasfiber/gelcoat så gick det att polera men det går ju inte med liner.

Efter installation av pooltak har de problemen avtagit.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Rost fläckar på Liner?
« Svar #3 skrivet: juli 04, 2013, 15:48:55:55 »
Vi har ingen liner men vi får rostfläckar i poolen ibland. I vårt fall är orsaken klar: vi använder vårt eget brunnsvatten och vattnet är ganska starkt järnhaltigt. Vi får även ibland liksom slöjor av järnutfällningar som lägge rsig på botten och som lätt rörs upp i vattnet. Vi brukar suga upp dem med bottensugen, men man måste ju göra det INNAN man badar, inte efteråt för då är det upprört i vattnet. Man kan sätta till flockningsmedel för att effektivare filtrera bort denna typ av järn.

Utloggad thomaslakers

SV: Rost fläckar på Liner?
« Svar #4 skrivet: juli 04, 2013, 18:46:28:28 »
Tack för era svar. Jag har kört med flock medel nu och back spolat och hoppas detta hjälper. Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag