Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa tankar🤔  (läst 933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaylash

  • Gäst
Kaylash
Spa tankar🤔
« skrivet: november 02, 2020, 13:00:19:19 »
Hej
Vi funderar på att skaffa en utespa/jacuzzi. Någon som har en som kan rekommendera en spa till oss!?

Vi har dragit fram 2.5mm 2x16A till säkerhetsbrytare...
Men när vi på de flesta spa så kräver de flesta 3x16A så vi saknar en säkring men kanske någon vet om det finns någon spa som kanske klarar 2x16A!?

Har ni haft problem med era utespa!?vilka problem kan dyka upp och vad ska man tänka på!?
Tacksam vid svar

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spa tankar🤔
« Svar #1 skrivet: november 06, 2020, 11:10:13:13 »
De flesta spabaden har nog 2 pumpar som vardera drar ca 10A, och så värmaren som drar mellan 10 och 16 A.
Ofta kommer de kopplade för enfas från USA (50A) (om det är ett kvalitetsbad) och kopplas om till trefas i Sverige så man kan lägga de tre stora belastningarna på var sin fas.
Jag kan inte på rak arm säga något bad som är annorlunda uppbyggt, men tycker att det borde kunna finnas bad som bara har en pump + värmare, och i så fall borde det ju vara möjligt.
Det kostar ju inget att ringa en återförsäljare och fråga, kanske har de svar på din fråga om just det.
När det gäller erfarenheter av SPA så har jag bara haft ett, vi har ett Caldera som vi är väldigt nöjda med, det borde vara minst 10 år nu, och vi har bara behövt byta en av pumparna en gång, började låta lite illa.
Kanske hade gått renovera, men jag orkade inte engagera mig.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Telekiter

SV: Spa tankar🤔
« Svar #2 skrivet: november 06, 2020, 12:54:52:52 »
Hej.

Viskan har flera spabad i S-serien som nöjer sig med 2x16A matning.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag