CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: markvibrator  (läst 6816 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Theodor

markvibrator
« skrivet: april 28, 2010, 12:30:26:26 »
Hej!
Är det någon här som har en smart lösning på hur man ska få upp och ner en markvibrator i poolgropen? Vi ska padda stenmjöl. ;)

Poolgiganten

Utloggad Olof

SV: markvibrator
« Svar #1 skrivet: april 28, 2010, 12:42:23:23 »
Är det bara 10cm tjockt lager av stenmjöl så räcker det med en mindre padda. En sådan lyfter 2-3 personer enkelt upp för kanten. Tänk på att vattna lite innan du packar. Dels packas det bättre, dels dammar det mindre. 

Utloggad Theodor

SV: markvibrator
« Svar #2 skrivet: april 28, 2010, 12:47:34:34 »
Tack för snabbt svar. Vi kommer att ha 20 cm stenmjöl. Men de som hyr ut maskiner rek en 50 kg padda. Vi provar det.  O0

Hur länge behöver man gå runt och padda tror du?

Utloggad Olof

SV: markvibrator
« Svar #3 skrivet: april 28, 2010, 13:21:29:29 »
Man räknar med sex överfarter (enl. MarkAMA). Du känner när det är färdigt. Materialet blir stumt och det fortplantar sig upp i paddans handtag.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: markvibrator
« Svar #4 skrivet: april 28, 2010, 17:35:21:21 »
Hej! Jag hade en förlängd sjpall
(var nog min grannes vpanna som lev på den <hmm>).
Gick faktiskt utmärkt att få ner o upp m hjälp av ett rep.
Har för mig jag klarade det på egen hand ;D.
Det märks som sagt när det är packat för det blir stumt.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Theodor

SV: markvibrator
« Svar #5 skrivet: april 29, 2010, 10:39:47:47 »
Hej! Har ni några tips på hur man enklast kan få ner stenmjölet. Funderar på att hyra en dumper. Alla är trötta efter allt makadam, och det är ännu inte slut på det. Puh. Många skottkärror blir det.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: markvibrator
« Svar #6 skrivet: maj 04, 2010, 10:09:19:19 »
Hej,

Anlade en uteplats i fjol och det diskuterades paddande med entrepenören, han sa padda inte mer än 10cm i taget om du har möjlighet, storlek
på padda spelar liten roll det blir fler överfarter med en liten men även om man använder en bamsepadda så kvarstod 10cm i taget rekomendationen.

Hyr du en dumper så har du enkel lösning på paddlyftet också, de brukar ha lyftögla :)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag