Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Böldpest i trappan - vad är rimligt?  (läst 3006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Böldpest i trappan - vad är rimligt?
« Svar #10 skrivet: juni 30, 2018, 12:08:07:07 »
Har du sålt huset i befintligt skick så är det väl inte ditt problem eller har du gjort något bindande åtagande som är villkor för försäljningen? Köparen kanske kan göra jobbet själv för en rimlig ersättning?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Böldpest i trappan - vad är rimligt?
« Svar #11 skrivet: juli 02, 2018, 08:49:33:33 »
Mmm, prova erbjud dem en ny trappa löst liggande vid poolen som de får sätta in själva.
Vill de verkligen köpa huset så kan det ju vara en bra kompromiss.
Har ni redan enats om priset och du lovat fixa så kan det bli svårt.

Vad kostar enbart en ny trapp?
Att vara bara en man på ett jobb som detta är nog svårt, och tid kommer det att ta.

De kan ju tömma poolen samtidigt som de river trall och börjar gräva bort sanden på utsidan, då de tre momenten blir ju så att säga ett i mina ögon.
Samma sak när de fått nya trappen på plats, medan de fyller poolen så bygger de ihop bärlinor och trall igen.
2 duktiga gubbar borde kunna göra det där på 3 dar kan jag tycka, om allt är väl planerat, prylarna passar - och linern håller, men nog är det hårt fysiskt arbete.

Om jag vore boss på ett sånt projekt skulle jag nog försöka stämpa fast linern utvändigt trappen från motstående sida av poolen.
Om linern "släpper från väggen" när de lossar gamla trappen kan det vara svårt att få den på plats igen, och man riskerar få in sand/grus bakom linern som är svår att få bort.

Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad ManKan64

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vallentuna
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool...jajjamensan!
    • Visa profil
SV: Böldpest i trappan - vad är rimligt?
« Svar #12 skrivet: juli 04, 2018, 07:44:58:58 »
Hallå där
Har en folkpool som är ca 10 år och nu blommar pesten i min trappa. Min bror köpte samma poolkit och har samma problem. Att byta trappa känns som mycket jobb. Dock funderar vi på att lägga liner som svetsas. Vad tror ni om det?
Folkpool 4x8 m. RomanEnd Trappa. Saltklorinator, luftvärmepump PowerPac. Poolrobot Dolphin.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Böldpest i trappan - vad är rimligt?
« Svar #13 skrivet: juli 04, 2018, 08:02:51:51 »
Det är nog ingen dum ide, linern borde ju gå svetsa/limma fast på yttre ramen till trappen så du behöver ju troligen inte ens försöka få ihop den med gamla linern, det enda du behöver är ju egentligen en skönare och snyggare yta i trappen.
Kan absolut vara värt att prova, och det kan du göra själv tycker jag - eftersom det inte behöver bli 100% tätt!
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: Böldpest i trappan - vad är rimligt?
« Svar #14 skrivet: juli 04, 2018, 19:50:20:20 »
Jag hade en pool med trapp som hade bödlpest i 10 år, inget hände, ingen blåsa sprack, det höllt sig till blåsor som man såg om man titta noga eller kände med handen, så jag lät det vara bara

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag