VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?  (läst 10839 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« skrivet: februari 15, 2010, 21:55:49:49 »
Hoppas att jag får fler svar här än i min andra tråd! Som frågan lyder! Någon som har erfarenhet av PP-Poolen och då allra helst med Poolnet som återförsäljare?

Har fått en offert från dom som jag tycker verkar bra och ett jäkligt snabbt och trevligt bemötande.

Tacksam för alla svar!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #1 skrivet: februari 16, 2010, 16:24:08:08 »
Min enda erfarenhet av pp poolen är att man bör mura på sidorna och med fördel fylla med leca i mellan då den inte har någon styrsel alls på långsidorna.

// Jonas

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #2 skrivet: februari 16, 2010, 20:11:53:53 »
Min enda erfarenhet av pp poolen är att man bör mura på sidorna och med fördel fylla med leca i mellan då den inte har någon styrsel alls på långsidorna.

// Jonas

Okay tack vad intressant. Menar du att trots återfyllnad på sidorna med typ stenmjöl och fylld pool så märker man av att det inte är styrsel i sidorna?
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #3 skrivet: februari 16, 2010, 21:12:22:22 »
PP poolen är mjukare i sidorna än tex glasfiber pool men man behöver inte mura!  <hmm>
Man fyller med vatten samtidigt som man fyller utsidan med stenmjöl eller som jag har gjort med "magerbetong" (torrblandning mellan cement och sand) dom närmaste 10 cm och bara sand utanför.
Det är ju det som är fördelen med en pp-pool att den är lätt att montera och blir stabil och slagtålig.
Och fort går det vi badade 4 dagar efter vi hade grävt.
Skulle man behöva gjuta och mura hade man lika gärna kunnat lägga en liner i den för 20000 och inte lägga 90000 på en balja.
Nä jag har bara positivt att säga om pp-poolen  <love>
Poolnet vet jag ingenting om för jag köpte av en annan leverantör.  <dontkn>

Kolla gärna min tråd och ställ gärna några frågor

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0

/Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #4 skrivet: februari 16, 2010, 21:42:48:48 »
PP poolen är mjukare i sidorna än tex glasfiber pool men man behöver inte mura!  <hmm>
Man fyller med vatten samtidigt som man fyller utsidan med stenmjöl eller som jag har gjort med "magerbetong" (torrblandning mellan cement och sand) dom närmaste 10 cm och bara sand utanför.
Det är ju det som är fördelen med en pp-pool att den är lätt att montera och blir stabil och slagtålig.
Och fort går det vi badade 4 dagar efter vi hade grävt.
Skulle man behöva gjuta och mura hade man lika gärna kunnat lägga en liner i den för 20000 och inte lägga 90000 på en balja.
Nä jag har bara positivt att säga om pp-poolen  <love>
Poolnet vet jag ingenting om för jag köpte av en annan leverantör.  <dontkn>

Kolla gärna min tråd och ställ gärna några frågor

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0

/Johan

Hej, vad kul ja jag har fått ett bra pris på en pp pool som passar bättre i storlek! 3,5 X 7 meter med hörntrappa så man får en del av poolen i hellängd. Kan ju till och med gå att simma lite!  O0

Poolnet verkar ha något form av sammarbete med Living qualite. Jag gillar dom för de svarar bra och snabbt. Många andra som jag har mejla om pool offert har inte ens hört av sig! Något som starkt förvånar mig som själv är säljare.

Jag fick rådet att fylla stenmjöl i sidorna och att det skulle bli stenhårt! Ska jag börja mura etc. så är det ju som du säger då kan jag lika gärna välja en leca eller betong och lägga en liner i!

Hur upplever nu poolen i sig själv, känns den exklusiv eller känns det som en badbalja i plast?
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #5 skrivet: februari 16, 2010, 22:26:12:12 »
Min pool känns stabil och bra.
Jag valde en pool med skarpa hörn så jag får ej plast sargen där uppe utan får trädäcket ända fram till poolen och det ger ett mer exklusivare utseende.
Det är mycket viktigt att man packar och vattnar ner stenmjölet under trappan.
Jag vet inte om det är någon fördel att förstärka under trappan med tex en tryckt regel typ 45x145 eller som Majja gjorde med stående frigolit.
Jag gjorde inte detta jag har bara mager betong under trappan.
Men din pool har nog invändig trappa och då försvinner detta problem.
/ Johan
« Senast ändrad: februari 16, 2010, 22:32:55:55 av Johan.L »
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #6 skrivet: februari 17, 2010, 14:12:25:25 »
Angående Poolnet/Living Quality; När jag diskuterade värmepump med Lars Sjöland så fick jag veta att Poolnet köpt Brilix Svenska av Lars. Lars driver fortfarande Living Quality vad jag förstår men jag upplever det som om det är "samma" leverantör bakom båda och att de samarbetar i viss mån...

//Anders

AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad LivingQuality

SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #7 skrivet: februari 17, 2010, 16:00:16:16 »
Helt rätt skrivit av awasen
Det är så det är
Lars Sjöland

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #8 skrivet: februari 18, 2010, 11:57:24:24 »
Magerbetong kan fungera

Att fylla med bara stenmjöl rekomenderar jag INTE det är sidorna för klena för, med lite markrörelser så buktar den gärna in på långsidorna, och tänk om du måste tömma poolen vid något tillfälle då är det tacksamt om den inte buktar in.

Vet att flera av återförsäljarna säger att det räcker med stenmjöl, men de flesta fabrikerna säger att det bör vara mur på långsidorna.
Själv har jag jobbat inom mark & anläggningsbranchen och rekomenderar att man stärker sidorna.

Jag tycker annars det är en prisvärd pool av ett bra material.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #9 skrivet: februari 19, 2010, 09:56:54:54 »
Magerbetong kan fungera

Att fylla med bara stenmjöl rekomenderar jag INTE det är sidorna för klena för, med lite markrörelser så buktar den gärna in på långsidorna, och tänk om du måste tömma poolen vid något tillfälle då är det tacksamt om den inte buktar in.

Vet att flera av återförsäljarna säger att det räcker med stenmjöl, men de flesta fabrikerna säger att det bör vara mur på långsidorna.
Själv har jag jobbat inom mark & anläggningsbranchen och rekomenderar att man stärker sidorna.

Jag tycker annars det är en prisvärd pool av ett bra material.

Okay tack, en fråga vad är din uppskattning i kostnaden för magerbetong mot stenmjöl. Lite svårt att se helheten i poolpaketet mot andra offerter jag har fått om man inte vet det.

Tack på förhand!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan