VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?  (läst 10828 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cy_berg

SV: Erfarenhet av PP-poolen och/eller Poolnet som leverantör?
« Svar #10 skrivet: mars 31, 2010, 13:21:56:56 »
Magerbetong kan fungera

Att fylla med bara stenmjöl rekomenderar jag INTE det är sidorna för klena för, med lite markrörelser så buktar den gärna in på långsidorna, och tänk om du måste tömma poolen vid något tillfälle då är det tacksamt om den inte buktar in.

Vet att flera av återförsäljarna säger att det räcker med stenmjöl, men de flesta fabrikerna säger att det bör vara mur på långsidorna.
Själv har jag jobbat inom mark & anläggningsbranchen och rekomenderar att man stärker sidorna.

Jag tycker annars det är en prisvärd pool av ett bra material.

Okay tack, en fråga vad är din uppskattning i kostnaden för magerbetong mot stenmjöl. Lite svårt att se helheten i poolpaketet mot andra offerter jag har fått om man inte vet det.

Tack på förhand!

Det beror på hur mycket du gräver ut, d.v.s. hur mycket du måste fylla ut med  :) Jag grävde ut med 60-80cm marginal bara för att inte få problem med att få ner poolen, och då blev det en del att återfylla med...Minns inte alls kostnaden för det, men det var ett antal lass med stenmjöl + ett antal säckar cement. Det blev dock billigare än att mura upp stödväggar. Jag gjorde en tråd om mitt PP-pools-bygge förra året så sök lite så hittar du nog den här på forumet. Jag köpte av Söderro Gård som på något sätt är lierade med Living Quality om jag minns rätt. Bra priser och jag fick väldigt bra service. Poolen levererades på utsatt datum, säljaren och hans kompanjon var med och hjälpte till med avlastningen, dom följde upp väldigt bra efter leverans också för att se till att jag fick allt på plats osv. Mycket seriös firma. Vill du veta vem du INTE ska handla pp-pool av i Skåne så dra ett PM...

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan