Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolsarg  (läst 3373 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolarn69

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Poolsarg
« skrivet: november 13, 2011, 15:41:00:00 »
 <help>Nu har jag varit och köpt poolsarg, frågan är nu hur jag ska montera den. Har en Folkpool Classic 3,5
*7 meter. Hur mycket ska stenen sticka ut? Om man lägger den kant i kant med reglarna yttersidor så sticker de ut ganska mycket över poolen. Vad är rimligt och brukligt?

Ulf
Folkpool Classic 3,5*7 Quadra ZEi10 VP7 LED60

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolsarg
« Svar #1 skrivet: november 13, 2011, 17:23:16:16 »
Vår skulle sticka ut 5 cm över poolen som en typ av vågbrytare, enligt instruktionen.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolarn69

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolsarg
« Svar #2 skrivet: november 13, 2011, 18:16:15:15 »
Tack Fia, precis vad jag behövde. Vid stod ute och diskuterade vad som kund vara lämpligt och kom överens om just 5 cm. Det finns väldigt lite info om detta tycker jag. Nu blir nästa utmaning att kapa sargstenen på ett snyggt sätt. Är det nån annan som har tips och trix så mottages det gärna.

/Ulf
Folkpool Classic 3,5*7 Quadra ZEi10 VP7 LED60

Utloggad cg_joh

SV: Poolsarg
« Svar #3 skrivet: november 15, 2011, 04:46:10:10 »
Vi har lagt sargen kant i kant med sargen. Fungerar utmärkt. Vet inte riktigt varför man skulle behöva vågbrytare i poolen 

MVH

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolsarg
« Svar #4 skrivet: november 15, 2011, 07:40:11:11 »
En utstickande kant på 5 cm blir dels snyggare, och dels skvimper det ut mindre vatten ur poolen när det går stora vågor i poolen.
T.ex. när någon gör "bomben"

Glider man bara ned i vattnet och myser behövs ingen vågbrytare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erica

SV: Poolsarg
« Svar #5 skrivet: november 16, 2011, 10:13:55:55 »
Vi som har en inomhuspool vill ju absolut inte att vågor skall kunna gå upp över kanten. Vi har stor familj och mycket barnbadande och visst görs det bomben ibland. Men vi har lagt vattennivån lite längre under sargkanten än vanligt och sedan dragit in sargen ca 5 cm just som Rickard sa som vågbrytare. Det fungerar alldeles utmärkt, inte ens vid barnkalas när de plaskar som värst så går några vågor upp över kanten. Sprut och plask blir ju förstås något helt annat.

Utloggad Stroker

SV: Poolsarg
« Svar #6 skrivet: mars 30, 2014, 14:44:26:26 »
Tänk vad sökfunktionen kan fixa. Tycket jag sökt o sökt men detta var just vad jag behövde höra. Nu ut och skruva fast poolsargen igen och bara att hoppas att poolroboten fixar vattenlinjen iaf.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan