VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Brilix xhp 100 -supernöjd  (läst 14452 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Holton

SV: Brilix xhp 100 -supernöjd
« Svar #20 skrivet: oktober 20, 2018, 13:41:48:48 »
Någon mer som har erfarenhet. Håller era fortfarande? Har ni lyckats serva?
Såg din fråga först nu... men om du eller någon Anna undrar så här vår Brillix tuggat sig genom ytterligare en säsong. Tror det är 8 eller 9 år nu... hittills helt utan underhåll eller reparationer. Plastlocket till kontrollpanelen har dock blivit sprött av som en och sprack 2017. Dock finns ett likadant på pumpen sida så vill jag kan jag lätt byta. Men tänker försöka placera om panelen istället. Den är hopplös att läsa av när solen ligger på.
En normal sommar som den 2017, gick pumpen knappt 700 timmar och gav då 28-30 grader. Rekordsommaren 2018 räckte soltäcke samt 80 timmar drift för att hålla tempen. Om man nöjer sig med att låta VP gå från typ 13.00 och acceptera en något lägre morgontemp så minskas behovet av uppvärmning drastiskt.
Mätnörd som jag är så blir årets test en sensor som mäter vattentempen på botten av poolen under vintern. Då bör det gå att avgöra om poolen bottenfryser vintertid .
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Poolgiganten

Utloggad bamsemanen

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 32
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Brilix xhp 100 -supernöjd
« Svar #21 skrivet: mars 14, 2019, 12:44:35:35 »
" Mätnörd som jag är så blir årets test en sensor som mäter vattentempen på botten av poolen under vintern. Då bör det gå att avgöra om poolen bottenfryser vintertid ."


Vilken sorts mätare använder du för detta ?
PP-Pool från Poolteam, 4 X 8 meter, Poolrening med Klorpuckar och UV-ljus.
Värmer med värmepump och med hjälp av taket =)
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15038.0

Utloggad Kojak

SV: Brilix xhp 100 -supernöjd
« Svar #22 skrivet: april 06, 2019, 08:36:44:44 »
Haft min i ca 5 år, kontroll enheten/displayen har slutat fungera 2ggr nu la den av igen förra året så den får stå på 32 grader, då jag inte längre får ut någon på garanti/reklamation. I september förra året så gick en kondensator sönder som jag bytte. Annars har den tuggat på och är väldigt nöjd för de pengarna den kostade.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan