VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kan man lita på Beeriot Blue Connect?  (läst 946 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hokkepool45

Kan man lita på Beeriot Blue Connect?
« skrivet: maj 14, 2023, 15:25:43:43 »
Installerade en Blue Connect förra året. Den visad  tokvärden och fick kaliberas av leverantören. Men det fortsatte och till slut reklamerade jag och fick en ny.Den har stått oöppnad och igår öppnade jag den och monterade. Den började med att tala om att det var +8 och att PH-värdet var för högt..OK den fick väl gå in sig. Idag mätte jag först med tabletter och Autocheck 10. Resultat 6.93.
Sedan mätte jag med stickor av 2 fabrikat samt redoxvätska. Resultat något för låg PH-halt,
Sedan fick Blue connect mäta. Den ville att jag skulle lägga i ETT KILO PH-sänkande? Den lugnade sedan ned sig till 785 gram i första hand.
Det påstås att Blue Connect skall levereras kalibrerad vid leverans. OK om jag nu tvingas offra en kalibreringssats och resultatet blir detsamma blir jag ju väldigt tveksam till hur den fungerar..Förra året rådde den gamla mig att lägga i massor med klor i  onödan..


Nu har jag förstått att min fråga ställdes redan förra året av andra där man kritiserade företagets påstående att den inte behövde kalibreras vid nyleverans.
Nu skall jag dock göra en kalibrering så får vi se om den är ok eller inte.
« Senast ändrad: maj 16, 2023, 14:26:56:56 av hokkepool45 »

Poolgiganten

Utloggad hokkepool45

SV: Kan man lita på Beeriot Blue Connect?
« Svar #1 skrivet: maj 20, 2023, 12:37:14:14 »
Svaret blev att man INTE kan lita på Bleeriots påstående att man inte behöver kalibrera en ny Blue Connect. i Vart fall inte PH-värdet.
Först rådde mig den nylevererade Blue connecten att pytsa i nästan ett kilo PH-sänkande.
Efter kalibrering så sjönk PH-värdet medan jag fick reda på att jag behövde lägga i lite klor vilket nog stämmer bättre efter mätningarna med stickor,vätska och Autocheck.

Utloggad hokkepool45

SV: Kan man lita på Beeriot Blue Connect?
« Svar #2 skrivet: maj 24, 2023, 12:28:56:56 »
NEJ man kan inte lita på Blue Connect. I vart fall inte på min. Efter den i dagar tjatat om att jag måste pytsa i klor på grund av för lågt ORP ändrade den sig plötsligt över en natt
Trots att jag inte gjort ett smack(inte tillsatt något) hände detta.Jämför mätningarna dagen före och efter. Har justa leverantörer som skall komma och kolla..

Utloggad hokkepool45

SV: Kan man lita på Beeriot Blue Connect?
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2023, 13:08:01:01 »
En fråga om Blue Connect.
Vilken betydelse har storleken på poolen som anges i Bleeriot-appen?
Den kan väl inte påverka själva mätningen av halten klor?
Den borde bara påverka hur mycket klor och andra kemikalier man skall tillsätta??

Utloggad hokkepool45

SV: Kan man lita på Beeriot Blue Connect?
« Svar #4 skrivet: maj 29, 2023, 12:31:58:58 »
Min Blue connect fortsätteratt leva sitt eget liv. Nu har den sänkt PH värdet från 7,6 till 7,5 och vips så är ORP:n idealisk.710(tempen upp en grad till 18..Detta trots att stickorna fortsätter att visa högt klorvärde runt 5. Har ju kalibrerat men nu sitter man i sitsen, hönan eller ägget.Vad kan man lita på?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan