VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?  (läst 5520 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jbr

Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« skrivet: mars 18, 2017, 16:25:29:29 »
Som rubriken antyder...
...är det någon här på forumet som äger eller som har testat den locklyft som kuben.se säljer?

Tycker modellen verkar vara intressant men det är ju alltid kul att höra andras erfarenheter.

Jag tycker generellt sett att locklyftar skiljer sig väldigt mycket åt vad gäller handhavande och funktion och av de jag har tittat på kan jag inte säga att det alltid finns en tydlig korrelation mellan dessa faktorer och pris...

Poolgiganten

Utloggad jbr

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #1 skrivet: mars 18, 2017, 17:25:53:53 »
Jag har monterat ett par st och dom är ok.
Hur stort lock har du ?

Locket är 235 x 235.

Är givetvis intresserad av rekommendationer av andra locklyftar också för den delen.

Jag måste dock orientera lockarrangemanget så att jag står framför fronten på badet och lyfter/viker locket åt sidan. Detta innebär att det blir svårt med modellerna där man skruvar fästen i badet då dessa kommer att skruvas igenom/blockera fronten vilken måste avlägsnas vid service.
Alltså är jag i första hand på jakt efter en bra modell där lockets fästen skjuts in under badet alt. fixeras i däcket.

Utloggad lovestad

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #2 skrivet: mars 19, 2017, 13:14:03:03 »
Hej

Vi har den till ett Viskan Ekerö och jag tror att det håller det måttet 235 x 235, tänk bara på att badet inte kan var nedfällt i typ något trädäck/terass för då fungerarer det inte. Vi har vårt nedsänkt 20 cm i ett trädäck och när vi öppnar locket så tar locket i däcket.
Viskan Ekerö

Utloggad jbr

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #3 skrivet: mars 19, 2017, 13:35:24:24 »
Hej

Vi har den till ett Viskan Ekerö och jag tror att det håller det måttet 235 x 235, tänk bara på att badet inte kan var nedfällt i typ något trädäck/terass för då fungerarer det inte. Vi har vårt nedsänkt 20 cm i ett trädäck och när vi öppnar locket så tar locket i däcket.

Tack för info!

Ni är nöjda med funktion och handhavande...?

Utloggad jbr

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #4 skrivet: mars 19, 2017, 19:26:26:26 »
...häng inte upp dig på det utan ta den locklyft du vill ha istället .
Om man behöver komma in i serviceluckan så är det bara att skruva bort fästet.

Vad har du för bad?
Stål eller trä konstruktion?

Jo men visst går det att demontera men samtidigt är det ju bra om man kan undvika detta, särskilt om man väljer en modell med hydraulik.

Jag har ett spa från Coast Spas och den har en träkonstruktion.

Utloggad Telekiter

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #5 skrivet: mars 19, 2017, 19:48:47:47 »
Jag har en Covermate III som är skruvad i badet, precis under kanten på skalet. Funkar superbra. Att skruva lös själva fästet gör man på ett par minuter, verkligen inget att avstå inköpet för. Serviceluckan ska ju normalt inte alls öppnas, så de få gånger det blir aktuellt så är locklyften inget problem alls. Jag håller med Johan där köp den som passar den funktion du är ut efter. Kom ihåg, vissa locklyftar som står under badet är besvärliga att sköta på egen hand då de är rangliga. En Covermate III sköter man busenkelt, helt själv.

/Urban.

Utloggad jbr

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #6 skrivet: mars 21, 2017, 21:23:49:49 »
Tack för inputs.

Beslutsprocessen fortgår   :D

Utloggad kalle lkpg

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #7 skrivet: mars 22, 2017, 06:19:34:34 »
http://www.kuben.se/locklyft-for-spabad.html
Detta har jag, ville inte ha ett som skruvas i badet för jag är tveksam om det håller. Dessutom kommer locket ned maximalt med denna vilket var viktigt för mig. Mitt lock är 220x240. Jag är belåten.

MVH
Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Telekiter

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #8 skrivet: mars 22, 2017, 09:49:24:24 »
http://www.kuben.se/locklyft-for-spabad.html
Detta har jag, ville inte ha ett som skruvas i badet för jag är tveksam om det håller. Dessutom kommer locket ned maximalt med denna vilket var viktigt för mig. Mitt lock är 220x240. Jag är belåten.

MVH
Kalle

Att tänka på med denna locklyft är att badet inte får stå så nära en vägg. Det krävs (70cm???) fritt utrymme för att locket ska glida ner på utsidan badet.

/Urban.

Utloggad jbr

SV: Erfarenheter av den locklyft som kuben.se säljer?
« Svar #9 skrivet: mars 27, 2017, 12:24:52:52 »
Ja nu beställde jag den modellen från Kuben så får vi se om man blir nöjd.

För övrigt rejäl prissänkning just nu...   :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag