VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: snart så...  (läst 5374 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Charlotte i Linköping

snart så...
« skrivet: maj 28, 2012, 15:11:45:45 »
ser ni! Det ligger en boll i poolen!  :D

Förhoppningsvis kommer grävaren i slutet av veckan och poolofferten har kommit så i början av veckan ska vi nog beställa. Hoppas kunna fullfölja den på började byggtråden i min blogg snart :)
http://lottebloggar.wordpress.com/2012/05/28/byggprojekt-pa-gang/



En liten fråga bara. Har fått offert på bl.a. markmatta för 60 kr/kvm, är det ett vettigt pris? Har verkligen ingen aning...

Poolgiganten

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #1 skrivet: maj 28, 2012, 18:32:22:22 »
Vad kul att ni har fått bollen i rullning!! O0

Vad blev det för pool och vilken leverantör ni ska ta?

Om det är mattan man lägger i botten av poolen under linern du tänker på så betalar du 29kr/kvm för en "konstgräsmatta" på Bauhaus och på Mattjätten i LKPG kostar den 49kr/kvm. Är det själva markduken/fiberduken som man har för att separera lagren av jord/makadam/stenmjöl så betalade vi ungefär 15kr/kvm.Är det någon annan matta, typ betongmatta så har jag ingen aning om vad den kostar :)
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: snart så...
« Svar #2 skrivet: maj 29, 2012, 13:55:47:47 »
Nu är det beställt och handpenning betald... En åtta 7,7x5x1,5 från Rubinpool blir det. Tog mattan också då det tydligen hade blivit en del problem med färgad liner av konstgräs (vet inte om det verkligen är så eller om det bara var ett försäljningsargument, men jag gick på det) och då gäller inte garantin. En liten kostnad i det stora hela känns det som.

Nu väntar jag bara på grävare och leverans...  <antman> Vill ju bada helst till midsommar!  <sol>

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #3 skrivet: maj 29, 2012, 20:00:33:33 »
Låter som ett klokt beslut om de säger så.
J&F hade inga problem med konstgräsmattan utan svarade bara att det var det de flesta använde. Så där borde garantin gälla :)

Lycka till med bygget och håll oss uppdaterade! ;)
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: snart så...
« Svar #4 skrivet: maj 31, 2012, 22:22:46:46 »
Gick igår kväll och mätte upp platsen, målade med vit grundfärg på gräset. Så nu har vi en illusion om hur det kommer att se ut. Det var inte helt enkelt att måla en åtta parallellt med husväggen... behöver nog kontrollmäta en gång till innan grävaren sätter igång. Jag hoppas att han kommer nu till helgen som han lovade.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #5 skrivet: juni 01, 2012, 08:49:21:21 »
Gick igår kväll och mätte upp platsen, målade med vit grundfärg på gräset. Så nu har vi en illusion om hur det kommer att se ut. Det var inte helt enkelt att måla en åtta parallellt med husväggen... behöver nog kontrollmäta en gång till innan grävaren sätter igång. Jag hoppas att han kommer nu till helgen som han lovade.

Mät upp ett snöre i samma radie som poolen och sätt den i mitten av första "ringen" och måla runt, mät avståndet till centrum på nästa "ring" och sätt pinnen i mitten där och måla runt och du får en perfekt åtta! :)

Du vet ju längen på hela poolen samt bredden (=diametern) så då mäter du lätt in radien från längden för att hitta centrum på cirklarna...

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Charlotte i Linköping

SV: snart så...
« Svar #6 skrivet: juni 01, 2012, 14:23:27:27 »
Tack, det var precis så jag gjorde :) Men jag missade att mäta ut mittpunkterna exakt parallellt med husväggen. Men ögonmåttsmässigt ser det rätt ut, ska bara kontrollmäta. När det blir bättre väder .Vart tog sommaren vägen!?

« Senast ändrad: juni 01, 2012, 14:41:13:13 av Charlotte i Linköping »

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #7 skrivet: juni 01, 2012, 17:38:31:31 »
Jag gissar att grävaren kommer gräva lite större hål än vad själva poolen är? Isf kan man ju mäta in den mer noggrannt när det är dax att börja montera den. Då borde det räcka med att det är "skapligt" utmätt.
En annan fråga, vad är det den befintliga trallen ligger på idag? Är det en gjuten bärlina eller en syll/slipers? Blev lite nyfiken när jag såg bilden :)
Jag kommer själv att få bygga ett väldigt lågt trädäck runt min pool eftersom poolen hamnade lite djupare än tänkt från början så man vill ju veta hur andra byggt altan på mark.
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad acce

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall
  • Antal inlägg: 112
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #8 skrivet: juni 01, 2012, 20:05:44:44 »
-Gadden, jag har en del av pooldäcket som ligger nära marken och har lagt tryckt regel ovanpå mark (pinnmo) 70x70 NTR/A-klassat cc 800mm och uppe på det tryckt regel 70x45 NTR/AB-klassat cc 600 och sedan trallvirke 28x120. Det bygger 168 mm och känns väldigt stabilt.
Polypropylen pool 3,4x7,0x1,5. luxlama vp. dallas pooltak, dolphin poolrobot

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: snart så...
« Svar #9 skrivet: juni 01, 2012, 21:14:51:51 »
Acce, det låter onekligen som ett stabilt och bra sätt att bygga det på. Tål verkligen att tänkas på :)
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag