VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: ohederlig leverantör MIAMIPOOL  (läst 3682 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pelle svensson

ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« skrivet: december 02, 2022, 14:17:56:56 »
Vi beställde en reapool av Miamipool.
Efter att leveransen dragit ut på tiden skickade vi flera epost utan att få svar.
När de svarade var svaret helt otroligt. VI SÅLDE POOLEN  EN VECKA SEDAN.
Helt otroligt att sälja en beställd pool. Lika otroligt var att de inte så någon anledning
att informera oss om att det inte fanns någon pool mera. Ett företag med ens lite stake
skulle ha sagt att inget problem vi tillverkar en ny. Miamipool konstaterar lakoniskt att det
inte finns någon pool att sälja. Totalt kriminellt företag. Rädda era pengar och välj en hederlig
leverantör

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #1 skrivet: december 05, 2022, 10:44:29:29 »
Låter ju som att dina mail inte kommit fram, och att de inte fått fatt i dig/er.
Varför skulle de annars sålt poolen åt någon annan?
Känns som att vi inte får all information här?

Maimipool har funnits länge, och de brukar inte kritiseras i forumet så vitt jag kan påminna mig.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #2 skrivet: januari 14, 2023, 16:38:14:14 »
Ännu ett sånt där inlägg som en trådskapare gör som sitt allra första inlägg , inga tidigare o inga senare , såna inlägg borde bara plockas bort då det är stor sannolikhet att det görs av en part som gör en vinst på att göra ner ett företag .

O sen det här jävla mailandet , unga i dag har jag hört har har telefonskräck , man svarar inte eller vet inte hur man ringer , man klarar bara av SMS o mail inte att ta luren o prata med en människa o när man dessutom inte får svar på mail , varför i helvetes glödheta lyfter man inte luren o ringer .


Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2023, 22:20:41:41 »
Hej,
Det finns anledning att denna tråd har varit tyst mycket länge. Ingen svarar för att alla vill att tråden dör ut?
Men någon lyfter tråden igen? Ingen vill bli påmind om denna tråd? Men nu blev alla påminda. Du lyfter skaparens problem igen.
Så nu gör du samma sak som trådskaparen?

Roger

Utloggad nyburjare

SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #4 skrivet: januari 15, 2023, 10:59:58:58 »
Bra där Roger, stick huvet i sanden då finns inget.... men bra då hjälper du till att få tråden på första plats igen  O0
Men visst vi kan ta in alla påstående o låta alla stå obesvarade som en sanning , kunde varit intressant om samhället o politiken fungerade på detta sätt  <hmm>

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #5 skrivet: januari 17, 2023, 08:02:38:38 »
Det finns ju en anledning till att jag "försvarar" säljarna i trådar liknande denna, nya medlemmar, som spyr galla över en leverantör gör det ofta i form av utpressningsmanöver, för att få sin vilja igenom även om de inte har på fötterna.
Jag har t.o.m några gånger ringt berörda företag och fått helt andra förklaringar.
Minns en gång när någon påstod att de köpt en billig ovanmarkspool som sprungit läck, och inte blev ersatta.
Säljaren bevisade för mig att det rörde sig om en radiostyrd helikopter som köparen kraschat och ville ha en ny...
Det finns många skäl att folk klankar ned på företag, och det är självklart så att det ibland är relevant kritik, för det finns ett antal rötägg i branschen, inte minst har jag under åren lärt känna dem, bland annat som annonsörer som inte betalar sina fakturor, och går i konkurs med jämna mellanrum, och startar om under bulvaner som ägare.
Kritik mot företag som styrs av dessa får inte riktigt samma behandling av mig som kanske alla förstår.
Nu är jag varken Jury, domare eller bödel, så jag får förstås vara försiktig med hur jag gör skillnad på kritik och kritik, men alla företag som vill försvara sig i de trådar som skapas är i alla fall välkomna.

Att många företag drar sig för att svara på kritik tror jag beror på att det finns någon form av konsensus rörande att de kan lida skada om de försöker motbevisa kritik, eller "göra ned" en kund - att det skulle kunna skada dem ännu mer.

Jag svarar alltid på negativ kritik bland våra recensioner, om vi får den, ofta finns det ju förklaringar till varför kunder är missnöjda, och beror felet på oss har jag inga som helst problem att erkänna det, då det som regel beror på skeenden som vi inte kunnat påverka, som sena leveranser eller helt enkelt produkter med dålig kvalitet - men då får man ju hantera det och lära av sina misstag, även om det kostar en slant.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #6 skrivet: januari 18, 2023, 14:11:08:08 »
Man kanske borde raderat eller sådant inlägg "direkt" om man inte får ett svar från motparten ? eller som man skriver o säger i nyheterna , vi har sökt dem ,,, så att motparten i alla fall får en möjlighet att  bemöta kritiken och får veta om den , som det är nu känner man kanske inte ens till denna tråd .

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #7 skrivet: januari 18, 2023, 18:10:03:03 »
Att sticka huvudet i sanden är en bra strategi. Klart att människor blir besviken när allt inte går som det ska? Vi har sett under pandemin hur denna bransch fått svårt att leverera. Tror läget inte är lika idag? Återgår eller minskar sin försäljning?

Att sticka huvudet i sanden är ett ställningstagande. Antingen bryr man sig inte eller så håller man inte med. Här håller jag med Rickard. Många företag får oförtjänt kritik i mycket. Har ibland försvarat och i detta fall struntat i inlägg. Att lyfta frågan har lett till många besök vilket Rickard kan vara nöjd över. I detta fall tror jag inte det.

Man kan klaga på vilket företag som helst enligt mig. Denna tråd var en frustration enligt mig. Inget illa ment till trådskaparen. Inte heller till företaget.
Nu när tråden har fått långt många fler läsare kan jag tillägga att; Såna här trådar måste finnas? Annars är det inte ett forum.

Slutligen tycker jag lite som nyburgare. Att bara ge ett inlägg som frustration utan att fullfölja med kommentarer och svar? Då blir tråden inte ärlig?

Roger


Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #8 skrivet: januari 18, 2023, 18:35:03:03 »
Hej,

Måste fylla på med det Rickard skriver;
Att många företag drar sig för att svara på kritik tror jag beror på att det finns någon form av konsensus rörande att de kan lida skada om de försöker motbevisa kritik, eller "göra ned" en kund - att det skulle kunna skada dem ännu mer.

Håller 100% med här. Inte lätt att svara som företagare på ett forum?
Här borde forumets ägare kunna gå in och styra bättre enligt mig.

Nyttan med om företagen ger svar blir långt mycket bättre än att de inte svarar på forumet.
Själv lovar jag att inte hugga vid svar? Inte klanka ner osv.

MVH
Roger

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: ohederlig leverantör MIAMIPOOL
« Svar #9 skrivet: januari 19, 2023, 09:01:17:17 »
Det som är lite "roligt" är att just de där som är oseriösa mer ofta bemöter kritiken, med osaklig och irrationell kritik mot kunderna.
Det bevisar i mina ögon att företaget som kritiserats ÄR oseriöst, när de så att säga svarar med oseriös och irrationellt försvar för vad de gjort. (Menar inte att Miamipool är det om någon misstolkat vad jag skriver)
Det kan också vara så att osaklig och irrationell kritik mot kunderna av oseriösa aktörer GÖR så att seriösa aktörer inte vågar förklara vad orsakerna till oriktig kritik beror på.
De oseriösa skrämmer så att säga de seriösa till tystnad - och det är synd, för ofta finns det relevanta förklaringar till konflikter som uppstår, som t.ex. leveransförseningar, att det är omöjligt att få fatt i kunden, eller att de helt enkelt inte hämtat ut produkten på utsatt tid.
Även att erkänna fel och brister och ta ansvar för det man gjort borde kunna ge goodwill online för seriösa företag.

Jag ser det inte som min uppgift att informera kritiserade företag om detta, de flesta har nog rätt bra koll på sånt, eller får veta det via sina egna kanaler om det är kritik som uppmärksammas.

Att censurera sånt som inte är direkt olagligt ligger inte direkt för mig, inte sedan Twitter, Facebook och Youtube började med sina statligt styrda censurmetoder, jag tycker det är fruktansvärt att man inte får uttala sig fritt på sociala medier om sånt som t.ex. politik, klimat, Covid, vacciner, och liknande som globala ej demokratiska organisationer styr över.
Det får inte bli så att det sprider sig t.o.m till diskussioner om Pooler och SPA-bad - då är vi verkligen illa ute med yttrandefriheten.

Vet att jag drar detta långt nu, men som en bakgrund till mitt ställningstagande när det gäller censur...
---------------------------
Vi får aldrig glömma mötet som Svenska Politiker med Morgan Johansson i spetsen hade, med ledarna för sociala medier - som tvingade Facebook och andra att börja censurera sociala medier i Sverige, som ett uppenbart försök att kunna behålla makten genom att blockera eller skuggbanna vissa "regeringskritiska" aktörers konton.
Det är en farlig utveckling, påminner inte så lite om vad som sker i diktaturer.

Elon Musk är en förebild i detta avseende, han var beredd att satsa miljarder för att visa världen vilket mygel som skett för att blockera republikanska aktörer i sociala medier.
Det behövs fler som står upp för yttrandefriheten.
WHO, WEF, FN, UNICEF, EU, ESG, NATO, läkemedelsjättarna är bara några av "aktörerna" som snart styr världen, mer eller mindre odemokratiska organisationer med pengar och makt som kontrollerar de nationella ledarna på ett sätt som förtrycker befolkningarna i snart sagt hela världen.
Organisationer fyllda av korruption, nepotism och sällan med allmänhetens bästa för ögonen.

Dessa organisationer har förstås inte skapats för att söndra och härska, utan säkert med goda avsikter, men se vart det tagit oss nu, med skenande inflation, energikris, krig, svält och en värld som delas upp i "vi och dom" igen.
Styrningen av sociala medier är förstås bara en liten del av orsaken, men jag har i alla fall inte för avsikt att censurera mer än nödvändigt.

Man måste kunna ifrågasätta påståenden och beslut fattade av odemokratiska organisationer, och man måste kunna få kritisera Pool och SPA-bads-leverantörer.
« Senast ändrad: januari 19, 2023, 18:44:07:07 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan