VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Trädäck direkt i pp-pool  (läst 3800 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Larsson 121

Trädäck direkt i pp-pool
« skrivet: maj 17, 2011, 19:09:01:01 »
Hej
Har köpt en pp-pool som kommer att levereras inom kort. Är det någon här som har erfarenhet av att skruva trädäcket direkt i poolens förstärkning. Dels för att slippa ev sättningar och dels för att trädäcket hjälper till att staga upp poolen om man någon gång skulle behöva tömma den på vatten.

Poolgiganten

Utloggad Emrik

SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #1 skrivet: maj 17, 2011, 19:14:21:21 »
Nej jag har inte provat. Får också min pp-pool inom kort. Leverantören (rubinpool) hävdade att det gick bra att göra så.

Utloggad Larsson 121

SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #2 skrivet: juni 05, 2011, 09:36:27:27 »
Tack Emrik för din kommentar.
Finns det någon mer här på forumet som har erfarenhet av att skruva trädäcket direkt i poolen så tar jag hemskt gärna del av era synpunkter.
Hör av er!

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #3 skrivet: juni 05, 2011, 21:46:41:41 »
Vår pool, en plåtlåda med vad jag tyckte stadig kant skulle enligt tillverkare och leverantör ta skada av att fästa däcket direkt i poolen.
Min lösning blev en regel så nära poolen som möjligt och så lite fria ändar på trallen.

Låter dock rimligt att det skulle finnas en kant avsedd för ändamålet, och som du skriver så bör det ju hjälpa till att staga upp poolen vid t.ex. tömning.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #4 skrivet: juni 06, 2011, 10:12:12:12 »
Det man kanske bör tänka på är att poolen kan röra lite på sig så om man ska skruva i kanten på poolen kan det vara bra att låta den "sätta" sig under första säsongen...  <hmm>

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #5 skrivet: juni 06, 2011, 11:44:11:11 »
Jag har fäst mitt trädäck i pp poolen.
Och det var helt ok enligt leverantören och som du säger stabiliserar det poolen när man sänker nivån under vintern.
Jag har lagt en 45/95 som är fäst i poolens förstärkning och där har jag fäst bärlinorna till trädäcket.
Men jag har lagt en plintrad ca 50 cm från poolen för att det inte skall bli för stort tryck på poolkanten.
(När Gubben Lindvall springer fram för att göra en bomb) ;D

Kör så det ryker/Lycka till med poolen O0

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.40

/ Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Trädäck direkt i pp-pool
« Svar #6 skrivet: juni 06, 2011, 12:05:01:01 »
Citera
När Gubben Lindvall springer fram för att göra en kanonkulan :)

Låter som en kanonkonstruktion !!

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan