CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lite djupare i mitten på en INTEX  (läst 2371 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Taylor

Lite djupare i mitten på en INTEX
« skrivet: april 24, 2011, 16:42:41:41 »
Jag har en INTEX-pool på 4,7 meter och håller på att göra en bädd av sand och undrar lite över sträcktåligheten i Plasten på INTEX-poolernas botten.

Går det att ha lite djupare i mitten av poolen? Alltså gräva undan lite sand i mitten så det blir en aning djupare där?

Poolgiganten

Utloggad Holton

SV: Lite djupare i mitten på en INTEX
« Svar #1 skrivet: april 24, 2011, 17:42:52:52 »
Helt övertygad om att det går! Är poolen 4m i diameter kommer en halvmeters urgrävning att ge en förlängning av bottnen från kant till mitt på 6 cm (totalt 12 cm) (förutsatt att du låter urgrävningen beskriva en rät linje från mitten ut till kanten) En hel meter i mitten extra ger i detta fallet 23 cm fölängning av bottnen från kant till mitt, 46 cm på hela diametern..
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad utopiazz

SV: Lite djupare i mitten på en INTEX
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2011, 14:04:05:05 »
Vi har en rund Zodiac Revelation med diametern 4,6 m. I monteringsanvisningen till den så stod det att man kunde gräva ur med max 30 cm i mitten av poolen. Sen rekomenderad dom att man skulle göra som en hylla närmast poolväggen för att det skulle vara bekvämare och säkrare. Hyllan skulle vara 50 cm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag