VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken färg på baljan?  (läst 4806 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mappe

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 14
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Vilken färg på baljan?
« skrivet: september 11, 2016, 09:09:27:27 »
Hej!

Mitt första inlägg här, förhoppningsvis blir det väl en byggtråd med så småningom...

Vi sitter och håller fingret på beställarknappen på ett poolpaket från Poolnet, det är en "balja" PP-Pool från Centralplast.

Fått ett bra pris och frågan är bara om färgen på baljan, det står mellan det som Cetralplast kallar "Steel blue" och Vitt (Dessa finns i lager)

Här är exempel på färgerna: http://www.central-pool.com/index.php/en/swimmingpools/classic-type/skimmer

Vågar man chansa på Vitt, tycker det ser rätt fräscht ut.

MVH

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #1 skrivet: september 11, 2016, 09:50:10:10 »
Jag hade valt vitt. Det blir ljust blått med vattnet i. Det finns exempel på snygga vita pooler här bland byggtrådarna.  O0
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.msg68289#msg68289
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erica

SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #2 skrivet: september 11, 2016, 17:21:26:26 »
Grundregeln brukar väl annars vara att grunda pooler görs turkos-blå medans djupa pooler görs vita. Effekten att vattnet blir blått även i vita pooler gör sig knappast gällande annat än vid lite större djup, typ pooler med djupdel / dykbara pooler.

Utloggad Ulrik

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #3 skrivet: september 12, 2016, 11:18:07:07 »
Hej!
Vi har precis monterat en PP pool från samma leverantör och när vi beställde (tidigt i vintras) fanns inga pooler igånsatta av naturliga skäl som vi kunde titta på.

Vi valde steel blue och är nöjda med den. Grannen har en vit och den blir mer åt turkosa hållet, båda är snygga. Jag tycker absolut ni ska åka och titta hur det ser ut live innan ni bestämmer er.

Utloggad Mappe

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 14
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #4 skrivet: september 12, 2016, 13:46:42:42 »
Hej Ulrik!

Du har ingen möjlighet att ta en bild på hur det ser ut? Har sett själva baljan, men utan vatten..

MVh

/Mappe

Utloggad Ulrik

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #5 skrivet: september 13, 2016, 21:37:08:08 »
Är på resa men här är en bild jag hittar i telefonen som ger en bra uppfattning.

Utloggad Mappe

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 14
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #6 skrivet: september 14, 2016, 08:07:57:57 »
Tackar för bilden!

Vi har (troligtvis) bestämt oss för en vit trots allt. Fast jag måste säga att jag blev lite förtjust i hur denna såg ut.

Utloggad Ulrik

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #7 skrivet: september 15, 2016, 07:56:42:42 »
Båda är riktigt fina, ni kommer inte blir missnöjda oavsett vilken!

Utloggad TommyC

SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #8 skrivet: september 15, 2016, 08:10:37:37 »
Gillar man båda lika så kan man ju försöka ta reda på vilken färg som tål solens påverkan bäst över lång tid. Jag har ingen aning om hur det fungerar med PP. När det gäller gelcoat så har vit bättre hållbarhet men den kunskapen har kanske ingen relevans v b PP. Det finns någon här som är kunnig på plasters egenskaper så svaret kanske finns här någonstans.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

SV: Vilken färg på baljan?
« Svar #9 skrivet: september 15, 2016, 18:08:10:10 »
Hej Ulrik!

Du har ingen möjlighet att ta en bild på hur det ser ut? Har sett själva baljan, men utan vatten..

MVh

/Mappe

Min pool som är färgad med RAL 9003 ser så här ut just nu (klockan 18 ikväll).

Mvh,
Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan