CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten  (läst 2740 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Corba

Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« skrivet: maj 04, 2018, 18:52:08:08 »
Ja, ibland får man inte vara glad.
Vinterns enorma snömängder fick en bärlina att ge med sig. Vilket resulterade att ena långsidan av poolen trycktes ihop ca 20 cm.

3 stöd ben och en långsida av poolväggen liknar mer ett dragspel än något annat.
Frågan är, vad 17 gör jag nu?
Det är en 7,6x4.5m storpool från JF-Fritid.

Jag vill om det är möjligt undvika att köpa en helt ny pool (nuvarande är 3 år).
Vad tror ni på möjligheten att efter att ha sänkt vattennivån till knäna, hoppa i med gummiklubba och mothåll och banka plåten?

Naturligtvis är det aningens för skarpa veck för att jag ska känna mig helt säker.

Har någon vart med om något liknande?
Snälla, hjälp :)

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2018, 23:34:40:40 »
Ja, ibland får man inte vara glad.
Vinterns enorma snömängder fick en bärlina att ge med sig. Vilket resulterade att ena långsidan av poolen trycktes ihop ca 20 cm.

3 stöd ben och en långsida av poolväggen liknar mer ett dragspel än något annat.
Frågan är, vad 17 gör jag nu?
Det är en 7,6x4.5m storpool från JF-Fritid.

Jag vill om det är möjligt undvika att köpa en helt ny pool (nuvarande är 3 år).
Vad tror ni på möjligheten att efter att ha sänkt vattennivån till knäna, hoppa i med gummiklubba och mothåll och banka plåten?

Naturligtvis är det aningens för skarpa veck för att jag ska känna mig helt säker.

Har någon vart med om något liknande?
Snälla, hjälp :)

Bild?

Utloggad TommyC

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #2 skrivet: maj 05, 2018, 07:29:42:42 »
Jag tror mer på en lagom tung handslägga (av metall) och lämpligt mothåll, kanske en grov träregel kan fungera. Gummiklubba studsar nog mest. Prova!
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Corba

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #3 skrivet: maj 08, 2018, 14:13:07:07 »

Bild

Utloggad Dada

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2018, 07:21:13:13 »
Kolla med försäkringsbolaget först. Kostar inget ju!

Åtgärda däcket först.

Bygg enklare ställning lite högre. Så att en draganordning kan monteras. Spänn skruvtvingar i poolen. Använd bitar av trall mot plåten. Dra upp. Under tiden kan du banka lite med PLAST klubba in mot mothåll. Flytta mot nästa...

Du kommer att dra ut det. Perfekt blir det inte. Tyvärr.
Pool Intex rörpool 488cm x 122 cm - 19 156 liter.
Pump Intex SF90220T - 4000 l/h

Utloggad Corba

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2018, 17:05:12:12 »
Sådär ja, klart.
Bara att fylla på vatten igen

Utloggad Cybertron

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #6 skrivet: maj 10, 2018, 17:21:31:31 »
Sådär ja, klart.
Bara att fylla på vatten igen


Snyggt!

Utloggad TommyC

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #7 skrivet: maj 11, 2018, 09:27:28:28 »
Det kan ju vara intressant för någon annan att veta hur du gjorde.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Corba

SV: Trallen kollpsade och tog med sig poolkanten
« Svar #8 skrivet: maj 12, 2018, 15:20:25:25 »
Jag har tyvärr ingen speciallösning.
Efter en del fundering kom jag fram till att gammal herderlig plåtknackning nog var det bästa.
Och en massa tålamod.
Det tog sin lilla tid men veck efter veck rätades sakteliga ut.

Jag provade att dra ut plåten men tji fick jag, höll på att lyfta ur hela väggen ut bottenspåret.

Det djäkligaste var nog vecken i skarven. Dubbla plåtar som var veckad som ett dragspel.
Om man tar bort linern så syns alla småbucklor, men det gör inget då linern döljer allt.
Summa summarum, 100 små små bucklor är bättre än 10 stora.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag