VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Placering av pool  (läst 833 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Misan

Placering av pool
« skrivet: juni 06, 2020, 17:55:57:57 »
Hur hade ni placerat poolen? Vi ska ha en pool 8,5x4 m och har anlitat en trädgårdsarkitekt för att rita in pool och altantäck mm.
Vår tomt är som en tårtbit där huset är placerat i mitten mot vägen så baksidan är mycket gräsmatta plus altan med sol i stort sett hela dagen från kl 10-11.
Sidorna på var sida huset är således diagonala eller hur jag ska förklara🤔
Antingen lägger vi poolen rak längst med huset eller längst med ena sidan till grannen.
Min man och arkitekten tycker det ”snea ” alternativet är bäst då det ger större plats att sola och ha poolhus mm på altan som byggs runt om.
Vad tycker ni? Ser det ”konstigt ” ut med pool som inte ligger längst med huset utan följer tomtgränsens linjer?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Placering av pool
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2020, 18:36:52:52 »
Jag tycker att det är bäst att utnyttja förutsättningarna på platsen så bra som möjligt. Inte mycket är rakt i naturen. Det är bra med sol på poolen så stor del av tiden som möjligt. Nedfall från träd är svårt att ta hänsyn till med en normalliten tomt. Björkfrön är värst då de har en förmåga att leta sig in i skarvarna mellan pooltakets sektioner. Pooltak ja, har ni inte tänkt installera det från början så tänk igenom så att det går att komplettera med det senare. Värmepumpen som är ett måste om man inte gillar kallbad placeras helst utom hörhåll från pool, uteplats, sovrum och känsliga grannar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag