VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: PEM rör till salu?  (läst 793 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kiks

PEM rör till salu?
« skrivet: juli 04, 2022, 18:48:59:59 »
Hejsan!

Vi har nu hittat läckan som jag tidigare skrev om. Det är ett rör som monterats felaktigt och därför spruckit. Det behöver alltså bytas. Det är ett 50 mm PEM rör och vi behöver ca 3 meter. Tyvärr kan man bara köpa 50-metersrulle och dessutom verkar det vara svårt att få tag på. Jag undrar därför om någon i denna grupp råkar ha lite slang att sälja? Bor i Stockholmsområdet, Danderyd närmare bestämt, men kan ta mig till ställen som inte ligger alltför långt bort.

Vi vill hemskt gärna få detta fixat innan helgen då vi har barnkalas och inte gärna vill ha ett stort hål i terrassen😅

Hejhopp!

Poolgiganten

Utloggad cy_berg

SV: PEM rör till salu?
« Svar #1 skrivet: juli 04, 2022, 20:50:52:52 »
Hejsan!

Vi har nu hittat läckan som jag tidigare skrev om. Det är ett rör som monterats felaktigt och därför spruckit. Det behöver alltså bytas. Det är ett 50 mm PEM rör och vi behöver ca 3 meter. Tyvärr kan man bara köpa 50-metersrulle och dessutom verkar det vara svårt att få tag på. Jag undrar därför om någon i denna grupp råkar ha lite slang att sälja? Bor i Stockholmsområdet, Danderyd närmare bestämt, men kan ta mig till ställen som inte ligger alltför långt bort.

Vi vill hemskt gärna få detta fixat innan helgen då vi har barnkalas och inte gärna vill ha ett stort hål i terrassen😅

Hejhopp!

Poolstore säljer per meter, jag köpte av den här nere i Skåne förra veckan. Finns några butiker i Stockholm så det kanske skulle kunna vara värt att ringa någon av de butikerna och kolla?
https://poolstore.se/butiker/

Utloggad TommyC

SV: PEM rör till salu?
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2022, 21:16:20:20 »
När jag köpte vår VP hos Poolstore i Täby för ca 10 år sedan var det inget problem att köpa valfri längd av PVC-slang. Ring och hör med dom.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad APR

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Västerås
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 1
  • Pool till våren 2021!
    • Visa profil
SV: PEM rör till salu?
« Svar #3 skrivet: juli 07, 2022, 14:11:40:40 »
Jag har ca 10m över från förra årets bygge här hemma i Västerås. Skänkes mot avhämtning om du inte får fatt på något annat i närheten.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan