CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny pump behövs, vilken är tystast?  (läst 11422 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad p1sson

SV: Ny pump behövs, vilken är tystast?
« Svar #10 skrivet: juni 09, 2006, 11:37:31:31 »
jag har en pump till salu i säljes här på forumet vet dok inte om den är tyst men det är bra pris på den :)) är stror skilnad på 8800kr och 3000 kr man ljudisolerar ganska mycket för 5800kr
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Poolgiganten

Utloggad mangs

SV: Ny pump behövs, vilken är tystast?
« Svar #11 skrivet: juni 14, 2006, 20:42:35:35 »
har nu fått pumpen installerad och det första jag slogs av...
Den är ju faktikst riktigt tyst. Det enda som hördes var lite bubblande vatten och inegt mer. Den suger upp och skickar ut vattnet med en väldig fart och är det nu som så att 80% av den el den förbrukar kommer vattnet tillgodo så är den ju en grym makskin. Den pump jag hade tidigare i pumphus väsnades så att det låt typ 30 meter fdärifrån och även in i huset. Den nya hör jag inte om jag befinner mig två meter från den och då har jag ännu ej byggt in den i något pumphus.

Flyttade till hus med pool för 1.5 år sedan men pga olika strul med poolen mm så blev det inget badat ifjol. I år ser allting lovande ut dock och jag räknar med att bada inom en vecka.  ;D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag