VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck  (läst 20454 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

wowliksom

  • Gäst
wowliksom
Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« skrivet: maj 02, 2013, 14:22:00:00 »
Hej,

Vi står nu i byggtagen att bygga trädäck inkl pool.
Vi kommer välja en rund ovanmarkpool på 4,5m och runt denna kommer byggas trädäck (däcket kommer bli betydligt större, ca 55m2.
Det vi nu funderar på är om och hur mycket vi ska gräva ned poolen? Vi har en tomt som är väldigt omständig att nå för grävare, schaktning osv. Så en av våra tankar är att bara gräva ned poolen så pass mycket att den står rakt (för hand), vi har en sluttande tomt, så kanske 20cm behövs. Sen byggs trädäcket som "bygger" 20-30cm. Totalt skulle det innebära att poolen skulle bli ca 80cm över trädäcket.

Det jag letar efter är bilder på något liknande, och helst där man valt att klä in poolen i samma material som trädäcket.

Tacksam för er hjälp!

Poolgiganten

Utloggad bersa

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2013, 15:16:05:05 »
Våran ovanmarkare

Bersa

Utloggad Klabbarpan

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #2 skrivet: maj 02, 2013, 15:30:38:38 »
Vilken härlig hörna!

wowliksom

  • Gäst
wowliksom
SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #3 skrivet: maj 02, 2013, 19:47:37:37 »
Snyggt, ser verkligen inbjudande ut...
Har du någon närbild på panelen runt poolen?

Önskar gärna fler bilder från er som har liknande med kanske utan delen som ligger i höjd med poolkanten. Alltså trädäck med pool som sticker upp en bit (70-100cm) och klädd i samma material som däcket...

Tack på förhand!

Utloggad thesmurfen

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #4 skrivet: maj 02, 2013, 20:36:26:26 »
I min byggtråd har du bilder och info....
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Utloggad bersa

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #5 skrivet: maj 02, 2013, 20:38:24:24 »
Tyvärr inga närbilder, men det är inga konstigheter utan vanlig tryckt 28x120 liggande. Jag förstår hur du menar men du kan ju få lite hum om hur det blir där poolen går mot det "nedre" däcket. Ställde en plint i varje hörn på poolen nedgrävt samma djup som poolen, knöt sedan ihop det och eftersom det är runt blev det stabilt.
Skruvade även dit en 2x2 mellan hörnen på insidan så att det inte slår sig för mycket.

Bersa


Utloggad thesmurfen

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #6 skrivet: maj 02, 2013, 20:44:36:36 »
ahh nu förstår jag hur du menar...Vi tänkte bygga så men ändrade oss och byggde en kloss istället..och det är vi väldigt nöjda med idag!

Det är så skönt att kunna ligga o slappa runt poolen, sitta med fötterna o plaska samt titta på barnen som kan springa o hoppa ner..Hade vi bara trallat in själva poolen så hade inget av det gått...Så tänkt en runda till där tycker jag, det är inte dumt att ha en yta runt pool-nivån att röra sig på
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Utloggad bersa

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #7 skrivet: maj 02, 2013, 21:11:31:31 »
Kan bara hålla med, det är därför vi har den övre nivån oxå.

wowliksom

  • Gäst
wowliksom
SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #8 skrivet: maj 03, 2013, 09:53:36:36 »
Bersa... hur lång tid tog det att bygga detta?

Utloggad bersa

SV: Bilder önskas, rund klädd ovanmarkpool inkl trädäck
« Svar #9 skrivet: maj 03, 2013, 16:00:13:13 »
Hela poolen tog från början på april till midsommar men då var det ju en del väntan på grävare, material mm mm.
Själva trädäcket och inklädningen med stomme, plintar och annat tog 2 fulla arbetsveckor inklusive helger då jag hade semester 2 veckor före midsommar.
Var 3 år sedan så jag har inte detaljkontroll på exakta timmar.

//B

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan