VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Söker BRA och billiga poolgrejjer i södra Sverige / Webshop "Var handlar NI? "  (läst 10527 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ola E

Hej Alla!

Ny här och söker lite tips!  Är född och uppvuxen med pool och håller på att färdigställe ett Poolbygge i leca 6 x 3 m

Har läst en del här och letat efter någon liknande tråd men inte hittat...
Nu är det dags att beställa Pump, Filter, Inlopp, Utlopp, Belynsing mm. och vad jag kan se så varierar priser och säkert kvalité.
Helst skule det vara rostfritt men det verkar sopm att det blir väldigt dyrt.
Finns det någon som kan ge råd? Var har ni handlat, vad är ni nöjda / missnöjda med?

mvh
Ola
« Senast ändrad: april 12, 2010, 19:13:53:53 av Ola E »

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Regelverket för forumet gör att denna typ av diskussioner inte förs så mycket, det har tyvärr visat sig att en hel del av marknadens aktörer är allt för villiga att tipsa om sina egna prylar för att det skall bli trovärdiga "tips".
Lite tråkigt, men sant.

Finns det någon som vill komma med seriösa tips i denna tråd kan vi väl dock prova och se om "marknadsföringen" uteblir i denna tråd nu då jag uppmärksammat alla på problemet.

Jag kommer att prenumerera på detta ämne och hålla koll på alla inlägg.  ???
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Racing

Skriver du ett inlägg där du säger du ska köpa poolgrejor så kommer du få ett antal "privata" meddelanden där olika mer eller mindre seriösa handlare erbjuder sig sina tjänster. Och de hävdar alltid att det är billigast hos just deras firma. Jag har fått min beskärda del och lagt ner tid på detta men varje gång så har de kommit till korta.
Jag handlat alla mina poolgrejor i tyskland det är ALLTID billigare, ibland mycket och ibland lite, men alltid billigare.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Janne

Hej Ola,

Dom som jag har handlat av är DN Pool och Pool Teknik och dom är billigast det vet jag inte.
Men dom är har en utmärkt service.

Jag har en firma som jag inte är nöjd med, med tänker jag inte skriva om här, eftersom jag inte vill hänga ut någon.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Ola E

Tack för era svar!

/Ola

Utloggad meee69

Hejsan jag är i samma sits som Ola dock redan köpt skimmer lampor mm
av folkpool i skurup pga dålig planering han var den enda som hadde prylar hemma just då
jag hoppas att dom har bra prudukter
Nu ska jag köpa resten som koplingar värmepump pol pump filter mm
funderar på att maila en lista till DN pool Folk pool och svenska poolfabriken och poolkungen så kan man se vem som har bäst deal

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
Tänk på att jämföra rätt saker, då de kan skilja i kvalité på pumpar, sandfilter, värmepumpar och liknande.

Som så många gånger tidigare förespråkar jag att hitta en butik som man får förtroende så nära  som möjligt. Lättare att få hjälp om något krånglar & de kan ofta göra hembesök om något verkar galet.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Håller med Jonas, köper man här och där kan det dessutom vara svårt att efter något år komma ihåg var man köpt, t.ex. om det behövs reservdelar.
Importerar man själv skall man ha råd att misslyckas, om det skulle visa sig vara dåliga prylar, det brukar vara rätt krångligt, och dyrt, att reklamera prylar till utlandet.
Har man tur, visst, då blir det billigare, men som sagt, man skall ha klart för sig vad man ger sig in på innan man importerar själv, och/eller vara beredd på det extra arbete och kostnader som tillkommer om/när man tvingas reklamera nåt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hej! Jag byggde min pool 2005 och har råkat ut för några plastdetaljer som gått sönder så sent som i fjol. Min lev som jag köpte allt av ordnade fram delar m självklart ska va ny del. Mkt lättare när man har i princip köpt allt på ett ställe. Mkt nöjd m denna lev <sol> helt underbar o roligt att träffa.
Roland
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Janne

Hej,

Om det är bara priset som är avgörande "bästa deal" så tror jag att du skall söka på nätet.
Men jag tror då att man missar den personliga kontakten och erfarenheten och det kanske inte alltid blir rätt.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan