VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Söker BRA och billiga poolgrejjer i södra Sverige / Webshop "Var handlar NI? "  (läst 10849 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hej,

Har handlat lokalt i Hbg mest från de som byggde poolen, håller med alla som säger att det är viktigt att tänka på annat än bara pris.
Pool är ngt man forhoppningsvis har länge och det kommer att strula med ett och annat genom åren, är man då känd och en trogen kund
får man den service och hjälp man behöver på momangen vilket jag upplevt och hoppas få uppleva i fortsättningen.

Det blir kundvård och leverantörsvård från varsitt håll !!

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Jag måste säga att jag är förvånad över inläggen i detta ämne.
Jag trodde att alla skulle tipsa om än det ena eller andra företaget, och framförallt egen import!

Jag trodde definitivt inte att "alla" skulle vara eniga med mig om vikten av lokal förankring, och en personlig kontakt om/när det krånglar.

Det blir billigare att importera själv, och om det är att krav att det är billigt för att man skall kunna bygga sin (första) pool så tycker jag att det är helt OK, men jag blir allt mer styrkt i min uppfattning att det är en stor fördel att handla (någorlunda) lokalt, just för att kunna få personlig service när något händer.

Att köpa en pool på "postorder" inom Sverige anser jag vara någorlunda lokalt, vill man ha prisvärda prylar kan det vara en bra väg att gå, men kolla alltid också med din lokala leverantör. Är det marginellt dyrare men en lokal leverantör anser jag att det är värt pengarna om man har förtroende för säljaren.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Olof

Jag har också handlat från Tyskland. Betydligt billigare än i Sverige. Se mitt pris på www.pette.se eller följ länken där till den tyska återförsäljaren. (Samma pooler säljs i Sverige så priserna är jämförbara.)

Utloggad Fixaren

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Värme Gullberg o Jansson 9,2 Kw
    • Visa profil
Personlig service är nummer ett som första (poolare) sedan kommer priset.
Har själv handlat av Ecopool i Helsingborg kändes tryckt och säkert med mångårig erfarenhet i branschen samt bra priser!
/Fixaren
/Fixaren
gh

Utloggad Valle

Jag kan också rekommendera  Ecopool. fast Jag bor i Huddinge (Stockholm) så va de billigare och kanon service jag är jätte nöjd  >rulla<
Lecamurad 4x8m pool med solvärme och VP

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
För vad det är värt kan jag i alla fall rekommendera Svenska Poolfabriken.
de har ställt upp bra, både innan, under och efter bygget - när det har varit problem, eller när jag haft frågor.

Alla ser att de annonsera mycket i forumet, så jag kan ju misstänkas vara jävig, men de som känner mig sedan länge vet nog att det inte skulle vara aktuellt att framhålla något företag av den anledningen.
Det finns säkert många fler bra företag i branschen, men jag har bara egen erfarenhet av Sv poolfabriken, så jag kan bara uttala mig om dem.

Allvarligt talat så anser nog de flesta att just det företag de köpt av är "bäst", annars skulle man ju inte initialt ha valt dem...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hej! Om man studerar här på poolforum så får man
bra vägledning. Känns ju bra när det finns ändå rätt så
många poolleverantörer att välja på. Men närheten är värdefull
när man behöver akut nya delar. Sedan finns detta enimenta forum att
ta till o få hjälp att lösa små vardagsproblem <antman>
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad sjabth

Om man inte bara bor i södra Sverige, utan dessutom i den sydöstra delen, så verkar det vara tunnsått med "lokala" poolförsäljare (förutom ett lokalkontor för ett välkänt märke med erkänt bra kvalitet, men dyra priser finns det ett nystartat företag utan hemsida (vilket i min inskränkta värld innebär att man nästan inte finns  ::)). Näst närmaste återförsäljare verkar finnas 8-10 mil bort och jag har över 20 mil till Hbg, som annars verkar vimla av poolföretag.

Ska man ge upp tanken på närhet som prio ett? Är det i så fall läge att satsa på import av sådant man kan förmoda är samma pryl här som exempelvis i Tyskland (tex Klassik B pooltak för under 40' + frakt istället för 50-60' av en mer lokal leverantör)? Garantier i all ära, men jag köper hellre sånt som jag slipper kontakta återförsäljaren för att det inte funkar  ;).

Skämt åsido, det är lite av en chansning att köpa det utan att ha en bra och nära kontakt, men när det ändå är 20 mil dit man tänkt sig handla, kan man lika gärna lägga på 80 mil och få det till kanonpris. Försäljaren lär i vilket fall som helst inte komma och hjälpa mig på plats om det mot all förmodan skulle strula  :-\.
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Antar du syftar på Blekinge... ja det är lite tunnsått med Poolbutiker.

Folkpool har ju representation i Karlshamn. Annars får man dra sig mot Kristianstad. (Vet ej hur det ser ut mot Kalmar resp Växjö)

Betyder att ofta får vi Blekingebor importera poolprylar från Skåne, Tyskland, USA eller tom lång uppe i Norrland. Nu ligger ju Skåne o Tyskland mycket närmare än Norrland så det känns mer lokalt att handla där.
« Senast ändrad: juli 31, 2010, 19:55:02:02 av Nimajneb »

Utloggad Erica

Hur nära eller långt borta man bör handla hänger väl mycket på ens egen erfarenhet/kunskap. Vet man exakt vad man behöver och söker bästa pris så är det väl inget problem att handla per postorder, webshop, import eller liknande. Har man däremot behov av att kunna komma och be om råd och hjälp så är det ju klart lättare om man väljer en lokal leverantör.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag