VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Wellis? Klor eller salt?  (läst 970 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Per N

Wellis? Klor eller salt?
« skrivet: februari 06, 2022, 01:53:15:15 »
Hej! Jag står inför ett köp av spabad och har precis som många före mig otroliga kval angående valmöjligheterna.

Har fått ett kanonpris på Svenska bad ”Denver”, men när jag första gången testade och provsatt (dock torrsim så att säga) upplevde såväl jag som familjen att den var obekväm.

Sen satte vi oss i Wellis Malaga, och jäklar vad den komforten gifte sig med min kropp.

Då blir frågan? Hur är Wellis Malaga som spabadsköp? Kvalitet? För- och nackdelar? Läst lite om kinesiska pumpar etc, men de trådarna är 7-8 år gamla. Ett rimligt pris på Wellis Malaga?

Sen kommer nästa fråga. För- och nackdelar med klor resp salt? Någon menade att saltpumpen (brominator eller vad det nu är) måste bytas efter 4-5 år. Sant el falskt? Vilket reningssystem är billigast i längden?

Tack / Per

Poolgiganten

Utloggad Herodes

SV: Wellis? Klor eller salt?
« Svar #1 skrivet: februari 09, 2022, 19:32:30:30 »
Köpte ett Wellis Malaga i November, utmärkt komfort, bra ljud i ljudsystemet, och håller värmen väldigt bra!
Hade dock problem med ett läckage, tydligen en ventil som inte var åtdragen ordentligt men det löstes smidigt via garantin.
Rekommenderas!

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Wellis? Klor eller salt?
« Svar #2 skrivet: februari 10, 2022, 20:31:13:13 »
Hej,

Alla som jag känner som får dåligt vatten med sitt spabad brukar jag rekommendera att byta vattnet och se till att CYA ligger på 20-30ppm.
Sen tillsätta ca. 1dl klorin från ÖoB vid behov.

Ingen har klagat så här långt alla fortsätter med detta.

Roger

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan