CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Aut. poolstädare  (läst 4643 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad San

Aut. poolstädare
« skrivet: juli 24, 2007, 10:47:07:07 »
Hej,
Någon som kan rekommendera en aut. poolstädare för sluttande botten??
Har provat Sta-Rite GW8000 som påstods kunna klara detta men den går inte ända upp  :-\ i övrigt funkar den riktigt bra men ska jag hela tiden hjälpa den till grunda delen så är ju vitsen med det automatiska borta  ???

Poolgiganten

Utloggad tobbe

SV: Aut. poolstädare
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2007, 15:28:31:31 »
Hej,
Jag tänkte snart skriva en avhandling om det här med poolstädare, viss är det kul med prylar ;D
Jag har testat tre olika och fundrar nu på att beställa en lite mer avancerad modell typ Dolphin med egen motor.

Men alla poolstädare har nackdelar (även de med inbyggd logik).

De jag själv har testat är:

Hayward navigator:
(farsan har en). Den går på små fötter och funkar riktigt bra, även i hans sluttande pool. Men det är för mycket mekanik och delarna slits ganska snabbt ut enligt vad jag hört.

Keisure Vac (modell Kreepy Kraul):
Köpte den på Ebay. En gummiplatta som sitter på en stång som rör sig bakåt genom en pendel (diafragma) som drivs av vattentrycket.
Städar långsamt, enkel konstruktion som fungerar bra och håller, men den missar en hel del i hörnen som man får gå efter och ta manuellt.

Polaris 360:
Mitt senaste köp som drivs av vattentryck (kopplas till ena utloppet). Fördelen med den är att man inte får en massa extra skit i sandfiltrer + att man inte behöver någon boosterpump.
Kör omkring på fyra hjul och har egen påse som samlar skräp. Städar snabbt och ganska bra, men ibland har jag problem med att den inte klättrar på väggarna som den ska.

Det var mina erfarenheter så här långt, men på Epinions finns en hel del åsikter om olika poolstädare och deras för- och nackdelar:
http://www.epinions.com/search/mem_search_~0/search_vertical_~2522498/no_skip_~1?search_string=pool+cleaner

Där läste jag precis om det problem som du beskrev med din städare och pooler som sluttar.
« Senast ändrad: juli 25, 2007, 20:35:35:35 av tobbe »
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag