CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.  (läst 5928 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Morran

Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« skrivet: juni 05, 2007, 18:55:07:07 »
Hejsan!
Min familj har velat skaffa pool sedan vi flyttade hit för några år sen, men det har inte blivit av pga andra projekt, men nu äntligen så har vi tagit tumen ur.. ja ni vet.. :) och börjat planera.

Det lutar mot en kidneypool, dock nybörjare som jag är, vet jag inte vad man ska leta efter.
De två stora företagen som levererar dessa verkar vara Folkpool och Miamipool men vilka är att föredra?

Ytan där den ska ligga är som en triangel där benen är 8m och hypotenusan är 11,4m, vilket gör att en pool på ca 4,5-5m bred och 8-8,5m lång nog skulle vara det bästa.

+Djupdel, blir det avevärt dyrare? såg att man kunde beställa det på miamipool, och vilket djup menas med djupdel? :)

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #1 skrivet: juni 05, 2007, 19:59:50:50 »
Hej o välkommen Morran  :)
Folkpool eller Miami, vilken kvalite vill du ha på ramen? Folkp. använder ju Joraplankan, HD polyeten. Miami kan du ju välja på rostfri plåt eller varmgalvad plåt.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Morran

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #2 skrivet: juni 05, 2007, 20:07:22:22 »
Tackar tackar! :)

Jo jag har egentligen ingen koll på skillnaderna mellan dessa, så ifall någon skulle kunna förklara skulle jag bli glad!

Men kvalité är ju hållbarhet så finns det några generella års hållbarhet man kan sätta på de olika materialen eller är det mer invecklat än så?

Även så kan jag fråga vilka erfarenheter ni haft med de två leverantörerna, vill även ha den så fort som möjligt efter att beslut tagits då vi iprincip grävt klart hålet sen förra året vilket gör att även leveranstiden spelar in ifall någon möjligen skulle ha koll på sånt :)

Tack!

Utloggad Fia

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #3 skrivet: juni 05, 2007, 20:16:42:42 »
Att kolla vilka garantier företagen lämnar på poolerna kan ge en fingervisning. Kolla också noga vad paketen innehåller, när du jämför. Leveranstider får du nog ringa o kolla.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Morran

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #4 skrivet: juni 05, 2007, 20:25:07:07 »
Okej! tack.
Priskillnaderna mellan de två företagen är ganska grova dock, ca 75tusen från miami och från 112tusen från folkpool, så den stora frågan jag har är då egentligen är det värt att pynta ut så pass mycket mer?

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #5 skrivet: juni 05, 2007, 20:54:50:50 »
Friform från Miamipool är en bestämd form, friform från Folkpool med joraplankan är en friform, det betyder att du kan forma poolen precis som du vill, när du är klar kommer dom och anpassar linern till ditt mästerverk!

Räcker kidney skulle inte jag tveka: Miamipool, full friform skulle jag nog mura!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fia

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #6 skrivet: juni 05, 2007, 21:06:16:16 »
Skulle nog också köra på Miami pool.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Morran

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #7 skrivet: juni 07, 2007, 22:01:33:33 »
Hej igen!
Nu har vi fått en faktura från PoolKungen som var väldigt lockande så därför har vi bytt linje lite och tänkte möjligen köra på en 8a istället!

Så frågorna:
1.PoolKungens kvalitétsintryck, att ha och göra med osv. Bra eller dåligt?

2.Vit liner, blir det lätt skitigt osv?

3.Vattenkemikalier, i familjen har vi en som har lite svårt med klor så vilket är det bästa alternativet?

4.Saltgenerator, vad gör det egentligen? :)

Tack!

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #8 skrivet: juni 07, 2007, 22:19:44:44 »
3.Vattenkemikalier, i familjen har vi en som har lite svårt med klor så vilket är det bästa alternativet?
Här på forumet är nog Baquacil det enda klorfria det finns någon erfarenhet av!

Citera
4.Saltgenerator, vad gör det egentligen? :)
Klor
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Morran

SV: Kidney/Friformspool - Tillverkare/säljare.
« Svar #9 skrivet: juni 07, 2007, 23:12:01:01 »
Ah! Som jag förstått det funkar Baquacil jätte bra ett par år men att många sedan fått jätte problem med alger (läste på engelska forum) och att en saltgenerator då tillverkar allt man behöver bara genom att tillsätta salt vilket ska ge en mildare klorlukt och känsla vilket nog är tillräkligt! :)
Vill gärna ha svar på dem andra fortfarande dock :)

Tack!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag