CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jättesen uppstart (första gången)  (läst 13078 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #20 skrivet: juli 18, 2013, 16:44:49:49 »
Här finns en bra beskrivning av de olika lägena på centralventilen: http://www.inyopools.com/HowToPage/how_a_multiport_valve_operates.aspx

Recirculate kan även vara användbart vid felsökning för att lokalisera stort tryckfall i sandfiltret.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #21 skrivet: juli 18, 2013, 16:59:38:38 »
Tusen tack för alla svar, känns redan som jag fattar MYCKET mer. Någon sa något om dosera automatisk, vad är det och vad kostar det?? (ungerfär). Vet ni något märke av veckoklor som inte innehåller cyanursyra?? <sol>
Saniklar TempoStick är veckoklor utan cyanursyra. Finns bl a här: http://www.poolriket.se/products/klor-utan-stabilisator/
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad SingingSailor

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #22 skrivet: juli 18, 2013, 19:51:56:56 »
TommyC, det låter mkt intressant. Jag har inte sett "veckopuckar" utan cyanursyra förut.
Har du provat dem, eller vet ngn som har erfarenhet av dem?
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad TommyC

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #23 skrivet: juli 18, 2013, 22:01:13:13 »
Nej, jag har ingen aning om hur de fungerar, jag visste inte heller om dom innan jag sökte idag <dontkn>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad DeltaXray

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #24 skrivet: juli 19, 2013, 10:59:14:14 »
Tack för alla svar!
Nu har pumpen gått sen sist jag skrev igår och jag har hällt i nästan 1 liter algdräpare. Jag har snart haft i 3 kg Sänk PH för det var så högt att det inte gick att mäta. Jag chockklorerat en gång enligt dosering. Lagt i en sån där liten flockningspåse också. Värdena är faktiskt ganska hyffsade men vattnet är fortfarande lika grönt.

Det här med att backspola är ju drygt när man har egen brunn.
Det försvinner så mycket vatten vid en backspolning att det tar minst två dagar att få upp nivån igen. Då är det drygt när man behöver backspola 2 ggr om dagen nu.

Utloggad DeltaXray

SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #25 skrivet: juli 19, 2013, 12:24:10:10 »
Frågan då...
Chockklorera mer?

br

  • Gäst
br
SV: Jättesen uppstart (första gången)
« Svar #26 skrivet: juli 19, 2013, 13:15:52:52 »
chockklorera igen,rejält.ta mer än förra gången.jag hävde i 2 kg på en gång då försvann det gröna.klorera tills du har mycket för höga värden.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag