Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mitt J&F filter sprack när pumpen startade  (läst 12318 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Phyxius

SV: Mitt J&F filter sprack när pumpen startade
« Svar #20 skrivet: maj 22, 2008, 15:53:54:54 »
Nu ringde dom precis från fraktbolaget och sa att dom hade lämnat av filtret hemma hos mig, så nu ska jag ta och åka hem från jobbet och titta. Får se om det är ett likadant filter som du får, MrCaspian, eller om det är samma modell som tidigare.

Ska ta och uppdatera min byggtråd med lite nya bilder snart. Jag lovar!  O0
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Poolgiganten

Utloggad Phyxius

SV: Mitt J&F filter sprack när pumpen startade
« Svar #21 skrivet: maj 22, 2008, 18:01:41:41 »
Det blev samma modell på filter som du hade fått, MrCaspian. Ska ta skruva ihop det nu men vid en första blick så ser det i alla fall rejälare ut än det tidigare filtret.
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad mrcaspian

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hyltebruk, Halland
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Många timmar senare
    • Visa profil
    • Vårat poolbygge
SV: Mitt J&F filter sprack när pumpen startade
« Svar #22 skrivet: maj 26, 2008, 07:09:59:59 »
Gött.
Nu får vi hoppas att det håller.
Pool: J&F 5,5x1,32. 16 m2 Primastarsolfångare.
Värmeväxlare mot vedeldad acc.tank 1700 lit.
http://www.hallqvisthylte.se
http://mrcaspian.jalbum.net/Poolbygge%202006-2007/

Amen007

  • Gäst
Amen007
SV: Mitt J&F filter sprack när pumpen startade
« Svar #23 skrivet: maj 11, 2012, 14:26:11:11 »
Hej!
Jag skulle rekommendera er att köpa er en vakt för precis samma sak har hänt mig, dvs att filtret spruckit. Detta har hänt två gånger och vid backspolning. Första gången fick jag en ny "bunke" dvs inte ett helt nytt filter och även den sprack som sagt.....

Vidare till det mer tragiska i det hela så förstördes hela mitt garage då inkommande (slang från pumpmatningen) släppte..... anledningen var att klämringen gått av  :-\ och slangen hoppat från filtret. Jag vaknade på morgonen och tyckte att det var lite vatten i poolen... ni kan själva gissa vart allt vatten tagit vägen..... jag har filtret i mitt garage kan jag komplettera med! :-\

Folksam hanterade det bra tack och lov... <sol>

Nu fick jag tyvärr inget nytt filter då de bytt och jag orkade inte tjata mera så jag köpte ett annat från en annan leverantör.

Vidare så är jag inne på min andra Julongpump, vad som tycks hända är att de börjar låta något förj....igt och förra sommaren (med andra pumpen) så kom grannen över och nämnde det lite "snällt".

Får se hur jag gör i år, men jag ledsnade förra säsongen och fyllde hela pumphuset med isolering, vilket inte alls är bra, men det räddade mig säkert från att inte vara kandidat till TV-programmet grannfejden.....
« Senast ändrad: maj 11, 2012, 21:17:02:02 av Fia »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag