VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Klorfrågor !!! hur gör jag ?  (läst 2460 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thuressons

Klorfrågor !!! hur gör jag ?
« skrivet: juni 08, 2009, 14:10:30:30 »
Hej !

Vi är trötta på att lägga i 16st små tabletter/ dag  i vår klorhållargrejj. Blir dyrt i längden !

Så jag köpte Muliklorpuckar på Folkpool....

Nu till saken, hur sjutton ska jag dosera ???  jag har 16kubik vatten och det står att man ska ha

"Dosering: ca 1 tablett per 25-40 kbm var 5-7 dag. Placeras i bräddavloppets korg, Klorautomat eller i flytande klorfördelare."

Ska jag försöka dela en puck i 2 ??? eller ska jag klippa ett litet hål i påsen och sedan låta den flyta i klorfödelaren ????

Någon som vet ??? förslag ???

Mvh

Marlene

Poolgiganten

Utloggad cg_joh

SV: Klorfrågor !!! hur gör jag ?
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2009, 14:18:28:28 »
Ett sätt är att skaffa en liten plastburk, typ räkburk el. dyl. Gör ett hål på ovansidan och ett på undersidan. Lägg i klorpucken och lägg burken i skimmern. Om pucken inte går åt på den avsedda tiden så gör du fler hål, och om den går åt för fort så gör du ett nytt försök med mindre diameter på hålen.

Jag har ett ca. 5 mm hål på ovansidan och två 5 mm hål på undersidan. Då går en puck åt på en vecka med den cirkulation som jag har.


MVH

Utloggad mdredfox8

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 150
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Gött med pool!!!
    • Visa profil
SV: Klorfrågor !!! hur gör jag ?
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2009, 14:55:20:20 »
Eller en klorinator.
J&F Storpool 6,1x3,6.
Värmepump Brilix THP 100 (10kW) (29 grader)
Smålandsvillan "Västervik"

Utloggad Fia

SV: Klorfrågor !!! hur gör jag ?
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2009, 18:20:40:40 »
Har du någon skimmer till den poolen? En korg som samlar upp skräp innan filtret?
Har du det så skulle jag lägga den där. Klipp av ett/något hörn o pröva dig fram.
Min erfarenhet är att den sortens puck löser sig väldigt långsamt i en flytande klorfördelare.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Gogunners

SV: Klorfrågor !!! hur gör jag ?
« Svar #4 skrivet: juni 09, 2009, 20:10:29:29 »
Vet inte om jag gör rätt men jag klipper av två hörn på "puckpåsen" och lägger den i skimmern.

Inte en aning om det blir rätt mängd,mäter aldrig vattnet, men det är klart och fint å inga sjuka barn.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan