VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fel på min värmepump  (läst 1558 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kjeii

  • Gäst
Kjeii
Fel på min värmepump
« skrivet: april 29, 2020, 18:56:33:33 »
Har fått ett fel på min värmepump (LX09HPI 9kW ULTRA INVERTER WIFI) med felkod E003 (vatteflödesfel) med åtgärder 1 Byt vattenströmbrytaren eller 2 Kontrollera vattenpumpen eller vattenvägssystemet.
Vid kontroll av punkt 2 såg jag att silen i utloppet låg på tvären och hindrade pumpen att få upp trycket. Detta åtgärdades men felet kvarstod. Är det någon som har en susning om detta ( pumpen är ny), har försökt få support från Poolteam, men där verkar det inte hända något.

Poolgiganten

Utloggad FirstPool

SV: Fel på min värmepump
« Svar #1 skrivet: april 30, 2020, 16:33:02:02 »
Vad har ni för garantier på affären ?
Ovanmarkpool Intex Ultra Frame 17m2 2018
Saltklorinator 2019
Värmepump KMP SMART 7 2020

Utloggad Jacob Skåne

SV: Fel på min värmepump
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2020, 19:56:41:41 »
Läste någonstans att värmepumpen ville ha ett visst mottryck för att flödesgivaren skulle lira ordentligt . Om det kan vara till hjälp ?

Jan11

  • Gäst
Jan11
SV: Fel på min värmepump
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2021, 09:23:55:55 »
Gammal tråd... Men jag väljer använda den istället för skapa ny.

Min VP (Poolteam LX09HPI) visar 'F1 2' i displayen men den koden kan jag inte finna någonstans, varken i manualen eller på internet.
Någon som vet?

Den startar inte och jag kan inte komma vidare i menyerna för att kolla tex parametrar eller nåt...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag