VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 218957 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #230 skrivet: juli 04, 2010, 22:28:20:20 »
Undertaket skall jag bränna med gasbrännare för att få det att smälta in med bjälkarna och skivan skall impregneras med såpa och ev. ett extra påslag med cement o järnoxid. Såpa verkar vara den gängse metoden när man behandlar betonggolv, tänkte testa det på skivan istället för vattenglas.
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #231 skrivet: juli 05, 2010, 12:45:13:13 »
Men Henry Porter då!  :o
Har du använt trä till taket?
Jag trodde du skulle gjuta det och lägga naturstensskivor på.  ???

Men du ser, trä går att använda det också.  O0

Det blir toppen!/ Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Linkan222

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #232 skrivet: juli 05, 2010, 22:24:44:44 »
Men Henry Porter då!  :o
Har du använt trä till taket?
Jag trodde du skulle gjuta det och lägga naturstensskivor på.  ???

Men du ser, trä går att använda det också.  O0

Det blir toppen!/ Dacke

 ;D ;D ;D ;D ;D

Alla är vi olika, jag hade som sagt aldrig kommit på tanken att gjuta en stolpe. Hade utan vidare fundering blivit en tryckt 95x95

Se till att ha med brandsläckare eller vattenslang när du bränner taket.
Torkade en trappa utomhus som skulle plattsättas med gasolbrännare. Vände mig bort ett ögonblick, riktade visst om lågan under tiden. Hej och hå vad det brann i det fuktiga höstgräset.  :D

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #233 skrivet: juli 08, 2010, 01:37:44:44 »
Jag hade inte så mycket till val iom det är 4m spännvidd mellan uppläggen. Hon som bestämmer ville inte ha en stolpe i mitten och jag är inte så glad i limträ. Då fanns favorit materialet nära till hands och vid tillfället hade jag hela trädgården full med reglar o bråte så billigt blev det med.
Kommer att lägga ner slangen på söndag morgon, då har den sista epoxyn härdat fullt ut. Maskinrummet är snart färdigkopplat och jag håller på med el och vatten ute i köket. Sand och cement kommer imorgon för puts samtidigt som det går iväg ett halvlass med diverse mur/betongrester från över ett års nästan sjukligt gjutande O0.

O Dacke min vän!
Jag såg att du har släppt träet för en stund för att ägna dig åt lite mer manliga material i din byggtråd, Bra jobbat!! 8) Tänk på mig som skall lägga 75m2 trädäck senare i sommar, kommer bli abstinens big time.... Men för att lindra den lite så har jag bestämt mig för att gjuta ned golvreglarna i backen O0 så man inte känner sig helt bortkommen.
 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #234 skrivet: juli 08, 2010, 02:43:21:21 »
Solfolien är också beställd om nån vill ta notis. Från Tyskland och till ett pris som ingen av de svenske har varit i närheten av. Och upprullaren har jag redan konstrurerat i mitt huvud, men den kommer lite senare......
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Fia

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #235 skrivet: juli 08, 2010, 11:30:34:34 »
Du är otrolig på att jobba, du tänker verkligen på detaljerna.
Kanonsnyggt redan nu så jag väntar med spänning på det färdiga resultatet!!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Linkan222

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #236 skrivet: juli 08, 2010, 20:48:54:54 »
Måste kännas skönt att få i vatten i poolen efter år av slit.

Men det låter ändå som det är ganska mycket kvar. Men du verkar ju hålla ångan uppe så det blir nog minst lika bra som resten.

När du nämnde ditt "sjukliga gjutande" kom jag att tänka på Killinggängets  "Kaminmannen" om han är bekant. Kan se framför mig hur fru och barn rymmer medan du psykotiskt tittar på betongblandaren.  ;D

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #237 skrivet: juli 08, 2010, 23:57:03:03 »
Jag tycker jag pysslar med samma grejer mest hela tiden och inte kommer nånstans egentligen. Så kom hon! Min dotters kompis, nyss hemkommen från Italien. En snabb blick  o sen  -Va långt ni har kommit.....Visst är det skönt med spontana tonåringar, förderar dem alla dar i veckan över alla surgubbar o käringar som ändlöst fråga om det INTE är vatten i poolen än >:D

Kaminmannen är en klassiker o jag kan mycket väl se mig själv utvecklas till en betongman ;D
Jag känner att jag är en bit på vägen, nu med ett antal ton mursand på uppfarten skall cementblandaren gå varm O0. Det är köket som är lite pyssel med annars skall det andra gå på en 15 minuter en kvart, precis som vanligt med andra ord 8) 
 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #238 skrivet: juli 09, 2010, 09:45:22:22 »
Undertaket skall jag bränna med gasbrännare för att få det att smälta in med bjälkarna och skivan skall impregneras med såpa och ev. ett extra påslag med cement o järnoxid. Såpa verkar vara den gängse metoden när man behandlar betonggolv, tänkte testa det på skivan istället för vattenglas.

hej
fortfarande lika vackert i poolområdet.
betonggolv/fabrikshallar behandlades tidigare med vattenglas men idag finns det något som heter "Oxan Golvolja" som säljes av Jotun.
Fast jag vet ju inte vad du skall använda skivan till ( kött eller annan mat kanske kommer att ligga där
kan blandas till vilken färg som helst, har bestrukit mina garagegolv samt förråd med detta
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Daphne

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #239 skrivet: juli 09, 2010, 18:27:48:48 »
Hallå!
Detta är det mest imponerande bygge jag har sett. Tyckte min make var noga och så förbannat envis med att ha saker och ting klara innan man skyndar vidare. Ett drag som är sanslöst bra i efterhand men påfrestande under tiden. Men han ligger i lä, du är suverän!
Jag tror att vi alla på forumet väntar på att få se vattnet i poolen nästan lika mycket som ni i din familj gör, du har hållit alla på sträckbänken så länge nu. Men GRATTIS till ett väldigt fint poolbygge, jag ser fram mot en bild på när du ligger och njuter i poolen om du nu kommer att göra det eller om du bara skyndar vidare till nästa projekt för jag antar att du har lite svårt att bara vara... <sol> O0
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag