CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 218961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #120 skrivet: juni 05, 2009, 13:16:11:11 »
Tjenare Rollo 8)
Här är plattan som jag hoppas är frostsäker, får vänta ytterligare ett par dar innan jag får reda på om den verkligen är det eller ej.
Om den är, så skall den kombineras med en mörkt brun platta i vattenlinjen som också skall gå igen i däcket runt poolen. Det kan väl  bli snyggt eller vad tror du....

Jag hade hoppat i alla dagar i veckan med 25grader Roland. Är ett riktigt vattendjur som t.o.m kan bada ut mina barn och deras vänner ;)
Jag skall kolla upp det taket som du funderar på. Helt klart är iaf att eleganta killar skall ha eleganta tak, eller vad säger du kompis <sol>
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Poolgiganten

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #121 skrivet: juni 05, 2009, 13:58:44:44 »
Ja det blir väl tjusigt värre, men hade nog  inte väntat mig något annat heller, håller
tummar för att du kan använda detta O0.
Mina funderingar på taket är väntar på svar från Brillix angående min bredd.
För är det bara som standard det lev då går det nog inte jag har min frigge(gäst)bod så
nära 1,70 ifrån poolkant, sätter jag upp taket där får jag flytta dörren <hmm>, men i värsta fall
så gör jag nog det nog. Ja där fick man lösningen på det problemet hux flux när man
sitter o skriver här ::). Ja jag gillar det taket Klassik Noline A dels ingen räls betydligt snyggare än
de andra vanligt förekommande, visst lite dyrare 97000 m frakt hem. Har för mig ngn i detta forum som
har detta.
Ps. Är heller inte rädd för kallare vatten ner till 18 i pool går nog även om man inte ligger i så länge då
men man blir lätt bortskämd ;D.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad mofajenko

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #122 skrivet: juni 23, 2009, 19:15:45:45 »
Hej Mats,

Hur går det för dig käre vän?
Jag tänker ofta på dina framsteg...eller snarare mycket nyfiken på hur det går för dig...en pedantare snubbe är svår att uppbringa.

/Fredde

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #123 skrivet: juli 03, 2009, 00:10:06:06 »
en pedantare snubbe är svår att uppbringa.

Haha Fredde då är vi två.
Det där med pedant är ett epitet som jag inte sällan får höra om mig själv, vet faktiskt inte riktigt varför om jag skall vara ärlig. Att vara pedant är för mig något i grunden positivt, men jag kan definitivt inte leva upp till det. Jag är inte slarvig men absolut inte pedant. Däremot så hatar jag att göra om saker så därför försöker jag lägga mig på en nivå där jag är ganska säker på att inte behöva göra så.

Fedrik, jag har inte varit hemma på nästan en månad så den där betongklumpen ligger där jag lämnade den. Om inte någon vänlig själ har förbarmat sig över mig. Nu skall jag köra hem i morgon och påbörja slipning och kakling. Jag har köpt granitkeramiken som du ser på bilden nedan, glasmosaiken(vilken skall monteras i vattenlinje och som trappnos) är inte hundra bestämd men något mörkt blir det iaf. Ingen smutsrand här inte ;) Förövrigt så är denna granitkeramik perfekt att montera utomhus då baksidan är kraftigt rillad vilket borgar för god vidhäftning  O0 Faktiskt därför jag valde dom.

Mitt stora dilemma som jag har spenderat åtskilliga hotellkvällar med att förkovra mig i är om jag skall applicera ett tätskikt eller inte. Om man bortser från den stora kostnaden vilken i det här skedet iof är sekundär så börjar jag fundera över hur ett sådant påverkar vidhäftningen. Granitkeramiken tillsammans med en epoxyfog kommer att bilda ett tätskikt(även om jag är fullt medveten att man inte kan kalla det för ett tätskikt i allmän bemärkelse) Keramiken absorberar i stort sett inget vatten alls och fogen skall vara tät. Även det speciella fix man behöver till poolbeklädnad med hög cementhalt även det bidrar till visst skydd för betongkonstruktionen vid fullständig täckning av plattorna. Sånt här kan jag grotta ner mig i fullständigt. Ju längre jag håller på ju svårare har jag för att besluta någonting. Så jag hoppas att slipningen i helgen kommer att få poletten att trilla ner.

Jag har kommit ner till två  olika fabrikat. Antingen BASF PCI eller Mapei's produkter. Om nån har erfarenheter av något av dessa så lämna gärna synpunkter/erfarenheter.

Sa jag att jag börjar semestern i morgon O0 Fy fan va gott... Om jag är sugen på att bada!!?? Inte alls  8)

 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #124 skrivet: juli 03, 2009, 00:49:07:07 »
Här kan man se grunden till poolområdet. Som du ser så ligger det lite arbete och väntar men eftersom vi skall gjuta däcket så är nästa steg att få in en bil som når att gräva ur den jord som är kvar och lägga på makadam. Sen så skall det få vila över vintern för att gjutas tidigt nästa år.
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Jarlen

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #125 skrivet: juli 06, 2009, 08:51:02:02 »
Hej Mats!
Jag såg i en gammal tråd att du undrade över hur jag gjutit mitt däck.Ursäkta att jag inte svarat ännu. Du behöver inte gräva ur sanden. Har den legat ett år så jämna bara ut den och låt den vara. Att gräva bort sanden och lägga makadam är overkill, det fyller ingen funktion, utan kostar bara en massa pengar.  Lägg armeringsnät på distanser. Gjut en ca 100 mm betongsula. Beträffande Bace eller PCI så är är de jämförbara produkter, Själv har jag fästmassor  med PCI polyflott som legat i 15 år. PCI har otroligt bra produkter. Jag vet att polyflotten gått ut ur sortimentet, men att det nu finns en motsvarande produkt hos PCI. Beträffande vidhäftning och applicering av  tätskikt så är även  det overkill att använda ett sådant. Se bara till att du stryker  primer ordentligt innan du applicerar fästmassan. Själv har jag ett lager styrolit ovanpå sanden, som gör att betongplattan med terrakottan blir rena värmemagasinet svala sommarkvällar . Har du några ytterligare frågor så hör av dig

Hälsningar  Jarlen

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #126 skrivet: juli 07, 2009, 01:36:26:26 »
Halloj Jarlen din gamla kunskapsbank :)
Det var trevligt att se att du är tillbaks, killar som du skall berövas friheten att ta ledigt från forum som dessa, det är iaf min inställning. Så nu får du se till att vara kvar ett tag till::)

Jo du Jarlen! Hade jag fått dina rekommendationer ett par timmar tidigare så kanske jag hade valt PCI's fix o fog istället för Mapei's som jag nu valde. Elestrorapid blev det till slut, ett utav säkerligen ett 20-tal olika från deras digra sortiment. Detta fix är ett två komponents cementbaserat fix, toppklassat i alla kategorier och uppfyller alla normer och CE märkningar. Den stora grejen med detta är att det är snabbtorkande och man kan fylla poolen efter 3 dagar istället för 21 dagar som annars är brukligt, vilket är bra för mig eftersom jag ligger lite tajt till i tidtabellen 8)
Epoxyfogen(kerapoxy) har samma torktid. Men smakar det så kostar det den här kombon är tre gågner så dyr som PCI's dito men eftersom Money is not an issue in our family.......:o :-\  Nej men jag tror på detta och dom har många bra referenser och så kom jag överrens med säljaren vilket är väl så viktigt. Handlar aldrig från någon som jag inte tycker om.
Hur som, poolen är renslipad från allt vad betongfilm heter efter ett idogt jobbande. Det verkar som jag har fått rätt kvalitet på betongen för hård som attan är den. slet ut två diamantklingor på väggarna. Nu skall jag bara prima och invänta fixet som förhoppningsvis anländer på onsdag. 

Det här med makadam på sanden var för att vi skall slippa få en massa flygsand i poolen det lilla av säsong som är kvar när vi förhoppningsvis hinner bada litta. så fort det blåser det minsta så flyger det sand ner i poolen så det är av den anledningen vi hade tänkt lägga på ett lager.
Det var något jag tänkte fråga dig Jarlen men kommer inte på var det var. Jag återkommer!

Ha det så bra nu!
mvh Mats
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #127 skrivet: juli 10, 2009, 20:21:01:01 »
Kakling påbörjad!
Eva insisterade på att få vara med på en bild så då får väl även jag visa mig för att behålla nån sorts av balans i tråden ;)

40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #128 skrivet: juli 10, 2009, 20:26:43:43 »
Jag glömde ju att berätta lite om min förträfflighet som formbyggare, fredag o allt.
Formen på poolen är i stort sett perfekt. Det de har felat på någon millimeter så här långt i rätvinklighet(finns det ordet??)

Ta i trä att fortsättningen går i samma tecken.

Simma lugnt!
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #129 skrivet: juli 12, 2009, 22:43:16:16 »
Stefan!
Jag har ju glömt att visa det omtalade filtret. Det står fortfarande i källaren o samlar damm, jag har inte öppnat upp det ännu. Men det får jag snart göra för kakelsättningen går framåt med raska steg O0 Var precis nere och tog en bild. Especially for you my friend!


 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag