VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44  (läst 23961 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #10 skrivet: juni 20, 2006, 15:40:57:57 »
Tack för alla vänliga ord!
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Poolgiganten

Utloggad Hishi

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #11 skrivet: juni 20, 2006, 20:57:12:12 »
saknar bara en sak. (det har visseligen inget med själva poolen att göra men) hur ser Du ut? massa bilder men bara med dig som fotograf. :/

hoppas bara min pool blir något liknande så blir jag glad. :P

Bada för mig med. (tillsvidare) :P
Framtiden håller en pool på 3.6x10m 1,2m djup med ett fall på 30 cm. Bara inte allt för mycket berg är i vägen.

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #12 skrivet: juni 27, 2006, 19:52:46:46 »
Hishi, tror poolen fastnar bättre på bild än vad jag gör! Vi får se om jag kan få fram något under sommaren...

Folkpool i Arninge som skulle montera min pool (för ett par veckor sedan...) meddelade igår att de inte hade tid att montera min pool (inte nu, inte sen - aldrig)! Eeehhh, vadå? Tydligen är det en ny återförsäljarfirma som har tagit på sig för mycket att göra i kombination med sjukdom och annat. Här har jag tagit 10 veckors semester för att bygga klart altan, terrasser, plank, belysning och gud vet vad och nu skulle detta då bara gå i stå?!

Vad göra? Jo, jag slog en signal till Folkpool AB i Järna och fick tag på Staffan, VD på Folkpool. Han tyckte dock inte att han kunde hjälpa till i ärendet utan hänvisade vidare till Björn på Folkpool Stockholm. Björn, en hyvens karl med medhjälpare kom förbi redan i går kväll och kikade på eländet (poolgropen med den halvresta stommen). De är dock uppbokade till mitten av augusti men lovade att försöka klämma in mig i sitt redan fullbokade schema.

Döm om min förvåning när telefonen ringde halv åtta i morse och Björn sa att de kunde komma och resa resten av stommen omgående eftersom det regnade och att de därmed inte kunde vara hos sina andra kunder!! Jippey!

Så nu har jag en upprest pool! Jag ska spika stödreglar utvändigt i morgon och i helgen blir det till att grusa invändigt och upp till andra regeln utvändigt. Sen sanda. Därefter vete gudarna när nästa poolmontörsbesök blir! Snart hoppas jag!! ;D

Folkpools monteringsanvisning ger jag dock inte mycket för. Nu vart jag tvungen att beställa nytt kross eftersom det jag beställt (efter monteringsanvisningen och rekommendation av Folkpool Arninge) inte var tillräckligt finfördelat (var 8-16). Det skulle vara 0-16 (som det stod på ett annat ställe i monteringsanvisningen). Jag ska skicka en upprättad version till Folkpool helt gratis när jag är klar med monteringen.

Suck och stön! Men nu går det i alla fall framåt! Sakta men säkert....

I morgon ska grannen min fälla två tallar som jag ska hugga upp, klyva och dessutom ta bort riset från. Så helgen och sysselsättningen är definitivt räddad. Fördelen med trädfällningen är att jag får in mera sol (på solfångarna och poolen) och att jag får virke till nästa vinter.

Ha det gott, återkommer med mera rapporter och förhoppningsvis mera bilder på hemsidan!
« Senast ändrad: juni 28, 2006, 11:38:24:24 av Mica »
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #13 skrivet: juli 05, 2006, 11:40:49:49 »
Hesan Mica

 Det var väldigt tråkigt att du miste din Robban. Hoppas du kan få den hjälp du har blivit lovad så du och barnen kan få njuta av poolen iallafall. Då menar jag alltså att de kommer innan sommaren har tagit slut. Annars tycker jag det låter på dig att sysselsättning är ju inget problem för dig, ta det bara lite lungt emellanåt annars får du inte njuta av tillvaron för egen del. Blir poolen bara badbar så kommer nog resten också lösa sig efterhand.

 Simma lungt  Hälsn. JPe

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #14 skrivet: juli 06, 2006, 00:27:24:24 »
Tack Jörgen,

Jo,Folkpool i Stockholm har varit helt underbara! De har varit här så fort de har kunnat och fixat och donat (även om det har inneburit att jag har ställt mobilen på en timmes intervall hela natten för at fylla upp EXAKT 45 cm). Så fort jag har grusat klart utvändigt (och stödreglat på en sidan) kommer de att kunna slå på pumpen (den blev inkopplad idag). Hoppas kunna slå dem en signal i morgon em.

Jag är mycket medveten om risken för "förträngning" och "förnekelse" genom att överaktivera mig, men att jobba sig trött varje dag har sin njutning/nytta och att somna trött gör livet lite enklare. Tanken att jag och Robban gemensamt jobbade för vårt poolparadis gör det mycket lättare att slutföra det.

Min avsikt är att kunna guppa runt i poolen (även om den är 10 gradder kall) i helgen i min flytfåtölj men drinkhållare, sippandes på en färgglad drink med ett löjligt parasoll och vara nöjd med vad jag, Robban, Folkpool Stockholm och mina vänner har åstadkommit!  ;)

Tack för din support!

/Monica
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Christina

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #15 skrivet: juli 06, 2006, 20:26:31:31 »
Hej Monika

Jag måste säga att Du är enormt beundransvärd. Du slitet och jobbar för att få färdigt Ert njutningsprojekt. Jag hoppas att Du och Dina barn får njuta i poolen till helgen.

Kramar Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Christina

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #16 skrivet: juli 06, 2006, 20:31:45:45 »
Hej igen,

Om Du inte får i vatten eller om det är alldeles för kallt. Så är Du och Dina barn välkomna att komma och bada hos oss i helgen. Jag fixar färgglad drink till Dig.  ;)

 //Christina  (Kimblad)
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #17 skrivet: juli 06, 2006, 22:32:44:44 »
Christina, du är ju för go'!   :D

I dag har jag kärrat grus utvändigt i 12 timmar och är tyvärr fortfarande inte klar. Har ca 40 cm kvar på ena långsidan. Har dock fyllt i en hel del vatten så jag och sonen badade så gott det gick (det var 22 grader och jätteskönt och svalt). Målsättningen hade varit att grusa klart idag så att Folkpool skulle kunna koppla på pumpen i morgon (om de har tid över). Nu kommer jag att fylla upp med vatten i alla fall under kvällen/natten och grusa det sista i morgon fm.

En paus i arbetet är aldrig fel. Det är möjligt att jag tar dig på orden! ;D
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #18 skrivet: juli 09, 2006, 12:00:38:38 »
Jag har badat!!!!  ;D ;D ;D

Nu är poolen "i-stort-sett" klar! Wow, vilken känsla att kunna flyta runt på sin bäddmadrass med en bok i handen eller simma några tag. Såå skönt! Det har varit otroligt slitigt och det känns skönt att kunna sätta punkt för den största delen i vårt trädgårdsprojekt.

Nu tar vedhuggning, plankbygge, stenterrassering och altanbygge vid, men först blir det några dagars återhämtning!

Simma lugnt!

PS: Hemsidan är uppdaterad med flera bilder.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Fia

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #19 skrivet: juli 09, 2006, 12:08:43:43 »
Härligt. Mica! ;D
23 grader utan uppvärmning - det är bra! Hoppas vädret håller i sig så du och barnen får bada mycket.
« Senast ändrad: juli 10, 2006, 19:44:17:17 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag