CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Zodiac Tri mid pH - från Australien  (läst 8934 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanGro

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Lausanne/Schweiz
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Zodiac Tri mid pH - från Australien
« skrivet: maj 03, 2009, 10:39:45:45 »
Hej, skulle vilja berätta vilken stor nytta jag haft av forumet.
Jag har en saltvatten pool, byggd 2002. Jag märkte att klorinator cellen nästan slutat fingera i slutet av förra säsongen, och bad min lokala poolfirma som hjälpt mig lite grann under några år om hjälp med att fixa den. Jag fick tillbaks en offert på en ny anläggning, pris CHF 7700 (vilket motsvarar ungefär 60.000 kronor). (Jag bor i Schweiz, och allt kostar skjortan, speciellt sånt som har med poolen att göra....)
Jag sökte lite på internet och hittade snabbt poolforum.se och läste om olika erfarenheter. Jag såg också en länk till directpoolsupplies.au.com. Snabbt tog jag emailkontakt med dem och fick en offert. Dagen efter beställde jag, och 7 dagar senare kom posten och lämnade lådan med min nya klorinator.
Jag ringde en vanlig rörläggare som fixade rörinstalltionen med cellen, och de två T-styckena för pH sonden och införsel av syra.
Sen bytte jag plugg på styrenheten, skruvade upp den på väggen, anslöt kablarna till styrenheten, och tryckte på "on". Vips började den producera.
Jag betalade c:a 1300 CHF för klorinatorn inklusive flygfrakt och rörläggarens faktura kommer att vara c:a 150 CHF, dvs totalt under 1500 CHF, vilket motsvarar c:a 12000 SEK. Besparing 50.000 kronor, och jag har förmodligen en bättre klorinator (eftersom schweizare brukar rekommendera franska grejor....)
Så tack för hjälpen till alla som ger goda råd i forumet!




Poolgiganten

Utloggad JanGro

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Lausanne/Schweiz
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #1 skrivet: maj 03, 2009, 10:42:36:36 »
Fick bara med ett av de foton jag hade tänkt. Försöker få in tre till här.

Utloggad Fia

SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2009, 14:36:17:17 »
Hej o välkommen.  :)

Det kan man kalla besparing! O0

Vilken underbar utsikt ni har från hus o pool!! <sol>
Vilken typ av pool har ni, någon uppvärmning?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad JanGro

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Lausanne/Schweiz
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #3 skrivet: maj 04, 2009, 06:20:34:34 »
Hej igen!
Poolen är gjuten (betong) och kaklad.
Uppvärmningen består av "solfångar" täcke. Luftfyllda lameller med svart undersida. Det ger mycket varmt vatten. För varmt ibland. Just nu 25 grader, och på sommaren alltid mellan 30 och 40. När det är som varmast får man lämna poolen öppen på natten för att kyla av.
Utsikten kan man inte klaga på. Sjön nedanför är Genevesjön.
Jan


Utloggad jogi

SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #4 skrivet: maj 14, 2009, 10:38:33:33 »
HEJ,
Här är en till som haft stor nytta av det som finns att läsa på detta utmärkta forum.
"Point of no return" Pool är beställd, pooltaket levererat så även värme pump. Offert från grävare på g.....Spännande.....

Har du ngn kontakt person (e-mail) hos directpoolsupplies.au.com leverantören?

Bifogar en bild på tänkt pool placering

MVH
Jorgen

Utloggad Fia

SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #5 skrivet: maj 14, 2009, 18:33:36:36 »
HEJ,
Här är en till som haft stor nytta av det som finns att läsa på detta utmärkta forum.
"Point of no return" Pool är beställd, pooltaket levererat så även värme pump. Offert från grävare på g.....Spännande.....

Har du ngn kontakt person (e-mail) hos directpoolsupplies.au.com leverantören?

Bifogar en bild på tänkt pool placering

MVH
Jorgen

Hej o välkommen.  :)

Hoppas du startar en byggtråd sen så vi får följa bygget. ;)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad JanGro

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Lausanne/Schweiz
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #6 skrivet: maj 24, 2009, 10:09:15:15 »
Här är mail addressen:
sales@directpoolsupplies.com.au

Dom svarade på 10 minuter varje gång, under förutsättning att du skickar när dom är vakna. Bäst tidig vardag morgon.

Jan

PS. Såg att jag skrivit internetaddressen fel i det första inlägget: ska vara com.au på slutet och inte tvärt om!

Utloggad aromata

SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #7 skrivet: maj 24, 2009, 21:38:35:35 »
Uppvärmningen består av "solfångar" täcke. Luftfyllda lameller med svart undersida. Det ger mycket varmt vatten.
Har du mer info om detta? Är det en produkt som vi har i Sverige?

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #8 skrivet: maj 27, 2009, 23:22:21:21 »
Uppvärmningen består av "solfångar" täcke. Luftfyllda lameller med svart undersida. Det ger mycket varmt vatten.
Har du mer info om detta? Är det en produkt som vi har i Sverige?
Denna gjorde även mig mycket nyfiken och är högintressant.
Vill veta mer om "vad det är" och som "Aromata" - finns produkten i Sverige alt. vem säljs den genom?

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad alex95

SV: Zodiac Tri mid pH - från Australien
« Svar #9 skrivet: juni 02, 2009, 10:36:20:20 »
Hej
Jag har idag också beställt en Zodiac Tri ph. Fick jättefin service och priset var fantastiskt. 1360 aussi dollar + frakt. Sedan får man räkna med tullavgift och moms. Då är jag uppe ca. 12200:- Nu såg jag den här hemma för 26 000:- så man sparar helt klart pengar. Den här saltgeneratorn är också uppgraderbar till nästa modell som kommer i slutet av året.
Vi har vänner som har den här sedan tidigare och deras pool är i stort sett underhållfri vad gäller rening. De lägger ner minimal tid under säsongen. Så jag hoppas verkligen att detta blir bra !
Hälsningar
Sara

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag