1
Markpooler. / Folkpool vs Länsförsäkringar, Ansvarsåtagande/bemötande
« skrivet: juni 25, 2013, 14:24:49:49 »
Hej alla poolvänner.
Håller på att färdigställa ett ganska omfattande poolbygge som startades för två år sedan då min gamla pool från -70 talet gjort sitt.
Byggde då alltså en helt ny vilken stod färdig rent badmässigt förra året vid denna tidpunkt, det som nu återstår är allt runt om kring etc.
Men nu till saken i fråga:
Jag inköpte diverse teknisk utrustning bl.a. Ifrån folkpool
För ca två veckor sedan skar cirkulationspumpen och denna skickade jag upp till deras kontor/verkstad i Stockholm, döm om min förvåning när ett ifrågasättande ifrån deras sida inleddes.
-hur har du installerat pumpen?
-har den stått under vatten?
-har du haft motorskydd installerat
Etc etc med frågor såsom om det vore ställt till någon som inte skulle begripa ett skvatt.
Jag förklarade att installationen genomförts av behörig elektriker/firma och erbjöd också skicka över bilder på installationen som för övrigt är ett teknikrum på ca 8 kvm, men svaret från deras sida var klockrent........
-eftersom vi ej vet hur installationen utförts och ej heller vilket motorskydd som använts tar vi inget ansvar i fråga!
Trots att jag erbjudit dem både verifikationer på installation samt övrig efterfrågad information.
-Du får kanske ut något på hemförsäkringen sa dom något spydigt.......
Har man som jag lagt ned nästan 7 siffrigt belopp på pool och tekniska installationer så handlar det för min del om PRINCIPEN kära Folkpool!!!!!
Jag ringde mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar och efter ca fem minuters redogörelse så sa dom.
-Köp en ny skicka fakturakopia till oss så tar vi kostnaden.
Här kan vi snacka om kundbemötande!
Frågade ifall dom skulle dra processen mot folkpool?
-Nej det gör vi inte........
Vill härmed passa på att varna andra eventuella folkpoolskunder om hur dom kan agera då problem uppstår.
Vänligen
Håller på att färdigställa ett ganska omfattande poolbygge som startades för två år sedan då min gamla pool från -70 talet gjort sitt.
Byggde då alltså en helt ny vilken stod färdig rent badmässigt förra året vid denna tidpunkt, det som nu återstår är allt runt om kring etc.
Men nu till saken i fråga:
Jag inköpte diverse teknisk utrustning bl.a. Ifrån folkpool
För ca två veckor sedan skar cirkulationspumpen och denna skickade jag upp till deras kontor/verkstad i Stockholm, döm om min förvåning när ett ifrågasättande ifrån deras sida inleddes.
-hur har du installerat pumpen?
-har den stått under vatten?
-har du haft motorskydd installerat
Etc etc med frågor såsom om det vore ställt till någon som inte skulle begripa ett skvatt.
Jag förklarade att installationen genomförts av behörig elektriker/firma och erbjöd också skicka över bilder på installationen som för övrigt är ett teknikrum på ca 8 kvm, men svaret från deras sida var klockrent........
-eftersom vi ej vet hur installationen utförts och ej heller vilket motorskydd som använts tar vi inget ansvar i fråga!
Trots att jag erbjudit dem både verifikationer på installation samt övrig efterfrågad information.
-Du får kanske ut något på hemförsäkringen sa dom något spydigt.......
Har man som jag lagt ned nästan 7 siffrigt belopp på pool och tekniska installationer så handlar det för min del om PRINCIPEN kära Folkpool!!!!!
Jag ringde mitt försäkringsbolag Länsförsäkringar och efter ca fem minuters redogörelse så sa dom.
-Köp en ny skicka fakturakopia till oss så tar vi kostnaden.
Här kan vi snacka om kundbemötande!
Frågade ifall dom skulle dra processen mot folkpool?
-Nej det gör vi inte........
Vill härmed passa på att varna andra eventuella folkpoolskunder om hur dom kan agera då problem uppstår.
Vänligen