CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag

Omröstning

Om ni har fest vid poolen - hur gör ni ?

Alla tar med badkläder, byter om och badar
26 (47.3%)
Folk brukar hamna i vattnet med kläderna på..
3 (5.5%)
Blandat , en del byter om, en del badar med kläder
13 (23.6%)
Brukar bli nakenbad...
8 (14.5%)
Använder aldrig poolen vid fester
5 (9.1%)

Antal personer som röstat: 55

 

Författare Ämne: Poolen vid fester ?  (läst 34984 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hannaka

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #30 skrivet: december 30, 2009, 10:26:21:21 »
Till Erica - hej ! Du sa att du inte lever i lyx - men har inte du också råkat ut för att folk automatiskt klassar pool = lyx. Om man talar om att man har pool hemma så tycks alla tycka att man har nån slags lyxliv !? Och om ni nu har eran inomhus så blir det väl ännu mera så. Men med de priser som finns på pooler nu så behöver det ju inte alls vara nån lyx att ha pool. De billigaste kostar ju bara någon tusenlapp !

Poolgiganten

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Poolen vid fester ?
« Svar #31 skrivet: december 31, 2009, 00:05:00:00 »
Hej Erica

Sorry, det var inte meningen att vara oförskämd eller klumpig.
Men det var bara ett nytt anslag du och din poolarinna här kom med i denna sträng,
det var frågor om högklackat i poolen och "wild and cracy" partyn runt poolen med spontana craaazy ikastningar av galanta damer och herrar i smoking...
Bilderna bara fladdrade.

Lite Beverly Hills var det allt, i alla våra novembergråa betongbryderier och läckande
liners...

Men jag anar att jag kanske var lite fel ute nu. Fem barn....wow.
Har bara två själv ju och häcken full för det.
 ;)
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Erica

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #32 skrivet: januari 06, 2010, 13:13:45:45 »
Hannaka - jo det har jag också råkat ut för, att om man säger att man har pool i huset så tycker folk automatiskt att det är jättelyxigt. Men precis som du säger så kan man ju skaffa pool idag utan att det alls kostar några förmögenheter.

Eone, inte heller jag eller de andra har väl NORMALT typ högklackat eller aftonklänning vid bad - det är sådant som händer någon gång (senast vid nyår.. :) ). Om det är crazy eller inte vet jag inte men helt ofarligt (utom då för ev. liner) är det i vart fall. Och om du tittar på omröstningsresultatet så är det ju ungefär lika många som ibland badar med kläder och allt som de som alltid följer det praktiska och byter till badkläder. Men ibland kan det vara kul att slippa tänka så praktiskt och att några blir ikastade är väl inget ovanligt. Ingen i vår bekantskapskrets tar illa upp av sådana små skämt i alla fall. Men som du säger lite kontrast till allt vardagsgrått blir det kanske :) Och fester skall ju inte vara vardagsgrå !

Fem barn funkar bra men visst får man organisera lite annorlunda. Men barnen och deras kompisar står ju för en stor del av poolanvändningen. De har alla blivit riktiga vattendjur nu. Men om de alla badar och har en bunt kompisar med sig så är det ju ventilation och avfuktare på full fart som gäller - det kan skvätta rätt friskt (tips: inred inte ett poolrum med något som inte tål skvätt närmare än typ tre meter från vattnet !) . På ett sätt är det lättare för oss genom att vi har pool för det blir oftare att kompisar kommer hem jämfört med att våra barn skall iväg någonstans. "Mammas taxiservice" är ju annars en av de jobbigare delarna när man har flera barn..

Utloggad Nora

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #33 skrivet: april 01, 2010, 00:15:19:19 »
Hej igen !

Jag har inte varit här på länge - vi är ju för övrigt poollösa f.n. p.g.a. ombyggnaden. Jag hade hoppats vi skulle vara klara nu men det tar säkert ett par månader till minst.

Jo jag lovade ju att återkomma efter vår nyårsfest och rapportera hur det gick med vår liner och höga klackar i poolen. Eftersom linern skulle slängas ut ändå direkt efter nyår så spelade ju eventuella hål ingen roll. Ursäkta att rapporten tog så lång tid :(

Jo vi hade vår fest, jag badade med mina rejält högklackade skor och fick några av våra gäster att göra det samma. Vi riktigt dansade runt i poolen så ett tufft test blev det. Men trots detta så gick det INTE hål i linern. Några dagar senare när vi tömt poolen kunde vi konstatera att linern faktiskt var hel i botten - och då var det ändå våran liner som vi haft så mycket problem med, mest att det läckt eller spruckit vid lampan, sista tiden även uppe vid sargen.

Nu är ju detta inget vetenskapligt test. Att vår pool höll betyder ju inte att alla andra skulle göra det. Vi har ju fast grund under linern (gjuten platta + tunt lager skumplast). Om det vore mjukt under blev det kanske något helt annat. Kul hade vi i vart fall och alla skrattade när de fick höra att vi skulle göra lite experiment den kvällen! Det badet blev ju då det sista innan poolen tömdes.

Utloggad Erica

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #34 skrivet: april 14, 2010, 19:32:30:30 »
 Hej Nora !

Va kul att ni verkligen gjorde ert pooltest! Jag hoppas att era gäster inte tyckte ni var heltokiga :) (låter inte så eftersom några av dem hängde på ...)  Tydligen tål i vart fall en del liners en hel del. En riktig liner är väl bra mycket starkare än de där barnpoolerna i plast - där vet jag att t.ex. ett par leksaker i poolen kan räcka för att göra ett hål.

Jag hoppas att ni får ordning på er pool efter ombyggnaden. En större pool är ju aldrig fel. Och förhoppningsvis blir den nya lika "festsäker" som eran gamla tydligen var.

Utloggad Erica

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #35 skrivet: juni 04, 2010, 22:55:48:48 »
Jag kan lägga till ett litet tips till alla som är på poolfest - tänk på att inte ha mobil på er i poolens närhet! Det är ju lätt att man blir iknuffad (går man för nära så ber man ju nästan om det...) och de flesta mobiler tål inte vatten så bra. Det FINNS vattentäta modeller men de är rätt sällsynta. Skulle oturen vara framme så plocka genast ur batteriet och sätt inte i det igen förrän allt torkat till 100 %.

Utloggad bahamut

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #36 skrivet: juni 11, 2010, 22:07:35:35 »
Jag älskar Pool Party. För när din berusad man går bara simma och din fylleri kommer gått sedan parti igen. haha! O0

Utloggad Erica

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #37 skrivet: juni 17, 2010, 23:20:55:55 »
Nja är man verkligt berusad bör man nog undvika att bada... kan bli lite riskabelt. Viist kan vi ha lite vilda och tokiga poolpartyn ibland men det handlar mest om blött på utsidan, inte insidan. Om man har ett party med mycket dricka gäller det  det väl att finns några som håller igen och som kan hålla ett vakande öga.

Något annat att se upp med vid poolfester är att folk inte går och spiller öl i poolen. Detta tycks vara med det sämsta man kan få i sitt vatten - några bekanta till oss har råkat ut för att få helgrumligt, grönaktigt vatten efter att just detta har hänt. Ungefär som om ölen satt igång någon jäsningsprocess i vattnet eller fungerat som gödning för alger...

Utloggad storbadarn

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #38 skrivet: oktober 19, 2011, 14:19:39:39 »
Lyxigt med pool, jo en inomhuspool hade känt väldigt lyxigt.

Utomhuspoolen däremot är lite säsongsbetonad....
Hur har ni det med poolfestandet, har det kommit av sig
eller har det blivit några blöta fester den senaste tiden?

Hösten kanske är en bra tid för inomhusfest,
kylan börjar komma och man ser fram emot ett riktigt
varmt och skönt bad så där lagomt in på den kalla säsongen.


Själv får man väl nöja sig med badhuset....längre än så kan man nog inte sträcka sig.


Alltid kul att höra fler diskutera sina blöta erfarenheter kring poolen.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Utloggad Erica

SV: Poolen vid fester ?
« Svar #39 skrivet: oktober 23, 2011, 22:39:50:50 »
Nej inte så mycket fester de senaste månaderna, förutom då alla (5) barnens olika födelsedagskalas då poolen ju är en given huvudattraktion. Nu är det lugnare på den fronten, ingen som fyller den närmaste tiden. Nästa större tillställning blir väl vårt traditionella nyårsparty.

Barn och poolparty fungerar toppenbra, det enda problemet kan väl vara att få upp dem till slut - en del kan bada hur länge som helst. Sedan blir det ju väldigt vått. mycket skvättande och plaskande, vattenkrig m.m. så vi flyttar alltid undan allt annat i rummet MINST 3 m från poolen vid barnkalas... Sedan måste man ju hålla koll på säkerheten - med små barn är det självklart, men det finns ju även större barn som faktiskt inte kan simma.

Jag är glad att vi valde inomhuspool. Vi hade ju först tänkt en betydligt större pool utomhus, men ändrade oss i sista stund. Kostnadsmässigt hade det nog landat på någorlunda samma nivåer, men fördelen med året-runt-säsong överväger klart förlusten av djupdel och trampolinmöjlighet. De senare sakerna var inte realistiska när vi nu byggde inomhus, inte till vettiga kostnader i varje fall.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag