CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex rörpool rekt. ultra  (läst 4874 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NB

Intex rörpool rekt. ultra
« skrivet: juli 29, 2009, 15:21:57:57 »
Hej,

Är det någon som har erfarenhet av Intex större rektangulära rörpooler?
http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=53&M=Shop&PID=112&ProductID=406

Priset är ju väsentligt lägre än "riktiga" pooler och om man som jag tvekar lite inför kostnaden så verkar ju dessa vara ett bra pröva på alternativ.

Mvh NB

Poolgiganten

Utloggad ddt

SV: Intex rörpool rekt. ultra
« Svar #1 skrivet: juli 29, 2009, 22:19:55:55 »
Jag har en rund Intexpool den största 7,3 och jag är mycket nöjd, tycker inte att övriga runda plåt/liner ovanmarkare har någonting att tillföra, oavsett pris. Däremot är jag mera osäker på den rektangulära modellen eftersom jag inte har sett den i verkligheten, tycker att det verkar besvärligt med alla "stödben" om man nu inte kan bygga in den. Tror att det även kan vara känsligare att låta poolen stå uppe vattenfylld över vintern, om jag gissar rätt så är den runda formen mera tålig för tryck och andra påfrestningar jämfört med den rektangulära. Min egen personliga reflektion är att en rund pool faktiskt upplevs som större, eftersom man kan simma runt i all "evighet" och slipper vända vi kortändan.

MVH Eva A <sol>

Utloggad NB

SV: Intex rörpool rekt. ultra
« Svar #2 skrivet: augusti 02, 2009, 10:55:50:50 »
Hej och tack för svaret,

Den fyrkantiga formen håller jag mig nog till iaf, är för fyrkantig för att tänka runt...
Använder du intex filter eller har du bytt?

Hittade den mindre varianten på 17 000 liter hos Halén's postorder av alla ställen så det lär nog stå ett gäng pooler av den här typen ute i landet, ingen som har erfarenhet av en sådan?

Såg att att jag skrev inlägget i markpools delen, kan någon vänlig moderator flytta inlägget till ovanmark?  <help>

mvh NB

Utloggad nj

SV: Intex rörpool rekt. ultra
« Svar #3 skrivet: augusti 11, 2009, 10:28:24:24 »
Jag är nog också lite fyrkantig...
Är inne på andra säsongen med en rektangulär Intex på 17 kubik, tycker poolen fungerar bra, däremot blev vi aldrig riktigt vän med filterpumpen och syretabletterna, vi bytte till sandfilter från rusta och klorpuck i skimmern, det gav mig mycket fräschare vatten och mindre jobb.

mvh/johan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag