CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byte av line på 28 år gammal pool  (läst 21289 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jarlen

SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #20 skrivet: augusti 21, 2008, 00:14:31:31 »
Hej Carlos!

Ja det tycker jag är en bra ide. Om du ändå ska byta liner så är merkostnaden för att få en 200 mm högre duk marginell.

Hälsn. Jarlen

Poolgiganten

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #21 skrivet: augusti 21, 2008, 09:23:30:30 »
hej jarlen
Trevligt att höra, vad är lämpligt att förlänga med om man har trästomme.
Är det att förlänga med en regel samt ta längre/högre skivor direkt när man ändå monterar ny plyfa.
Brukar det gå att återanvända regelverket som håller plyfan?
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Jarlen

SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #22 skrivet: augusti 21, 2008, 11:27:21:21 »
Hej Carlos!

Om du lägger ut en bild, kanske en bild från någon broschyr från tillverkaren, eller ett foto du tagit så att jag kan se ungefärligt hur det är konstruerat, så ska jag ge dig ett förslag.

Hälsn. Jarlen

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #23 skrivet: augusti 21, 2008, 12:06:08:08 »
hej jarlen
skall se om jag kan foto av broshyren som följde med pool fick den av den gamle ägaren
Det är en folkpool byggd 1989
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #24 skrivet: augusti 22, 2008, 13:32:32:32 »
hej igen jarlen
har nu tagit lite bilder ur broschyren hoppas att det säger tillräckligt
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Jarlen

SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #25 skrivet: augusti 22, 2008, 13:56:47:47 »
Hej Carlos!

Vad har du för önskemål beträffande utformningen på poolkanten. Vad jag kan förstå så ligger däcket löpande ut mot poolkanten. Eller har du någon befintlig sarg runt poolen?

Hälsn. Jarlen

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #26 skrivet: augusti 22, 2008, 15:14:01:01 »
hej igen jarlen
Som du vet så köpte jag detta huset juli 2007 det mesta såg för dj-t ut fanns ingen kant på utsidan av sargen utan man såg den gamla skitiga duken fritt och hela terrasgolvet var kolsvart av gammal skitig olja.
Har tänkt mig att höja emot poolen eventuellt med ett par steg av breda plank/brädor för att få ut 2 decimeter extra djup i poolen detta för att slippa gräva neråt ytterligare, det överst steget kan ju ligga som en bred sarg.
Trallen går inte att höja mer emot huset.
Tog ytteligare bilder som jag bifogar
Som du ser så regnar det idag
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Jarlen

SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #27 skrivet: augusti 22, 2008, 16:41:34:34 »
Hej igen Carlos!

Det än mycket estetiskt tilltalande pool du åstadkommit. Jag måste få tänka lite grann på vad man kan göra. Det är ingen match att konstruera själva förhöjningen, men det ska bli harmonisk också. Uppriktigt sagt så har jag svårt att tänka mig att man kan göra någonting annat än att liksom bygga en slags trappa runt om. Ungefär som du själv beskriver det. Då skulle man göra det nedersta plansteget minst tredubbelt så djupt som det övre. Om du tänker dig att man bygger en avsats runt om och lägger din nuvarande konstruktion ovanpå. Då skulle man få bort intrycket av en oproportionellit hög kant kring poolen. Man måste tänka sig för, för din pool som jag sagt välavvägd.


Hälsn Jarlen

Jag återkommer

Hälsn. Jarlen

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Byte av line på 28 år gammal pool
« Svar #28 skrivet: augusti 22, 2008, 19:50:59:59 »
hej igen jarlen
Mycket trevligt att du angagerar dig i mitt bekymmer bifogar ett par till bilder som kanske kan hjälpa dig i tänkandet.
kanske det vora möjligt att höja hela avsattsen innnan poolen från uteplatsens synvinkel med ett steg kanske skulle minska höjningen för hela pooldelen.
Bifogar ett par till bilder som kan hjälpa dig i  tänkandet
mvh carlos
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag